Wel ras aardbeien is het lekkerst en welk wordt het meeste verkocht?

Aardbeien zien er vaak in verschillende winkels anders uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De meest verkochte Nederlandse is de Elsanta, een goed smakende aardbei die ook nog redelijk bestand is tegen vervoer en een paar dagen bewaartijd. De Korona is, dacht ik de tweede soort qua hoeveelheid verkocht. De Lambada is wat kwetsbaarder en maar enkele weken per jaar verkrijgbaar maar die vind ik wel het lekkerste. De Spaanse, die we hier vaak in de winkels zien als er geen Nederlandse te krijgen zijn vind ik dermate smakeloos dat ik het niet eens de moeite waard vind om me in rassen te verdiepen.

In Frankrijk worden veel meer rassen gekweekt. De Charlotte, die wij als aardappel kennen, de Cireine, de Cijosée en de Garriguette.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, goede informatie.

Andere antwoorden (1)

Ik vind de spaanse altijd erg lekker en sappig,die zijn over het algemeen heel erg groot :-)