om een klein beetje over de sla te doen. Of om een sausje van te maken.

http://www.dekooktips.com/recepten/sla-bals.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt het ook langzaam inkoken, dat wordt het dikker en zoeter. Dan heet het balsamicostroop; dat is heerlijk bij bijvoorbeeld eend of geitenkaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het heerlijk in een honing-mosterd dressing.
je knijpt een teentje knoflook uit, wat honing en mosterd erbij, olijfolie en balsamicoazijn, en klaar.
heerlijk over een tomatensalade met mozzarella.
13 jaar geleden
Heerlijk bij een stukje oude kaas, in plaats van mosterd.
Je kunt er ook sladressings mee maken, of het gebruiken bij fruit en vlees.

"Aceto Balsamico past bij veel verschillende gerechten: van voor- tot nagerechten en van pittig tot zoet. Traditionele maar ook verrassende combinaties zijn bijvoorbeeld een druppel Aceto Balsamico op een stukje Parmigiano Reggiano en natuurlijk de klassieker: een paar druppels Balsamico gesprenkeld over aardbeien. Semplice, puur en onovertroffen¦

Ook op verse, gekookte, gegrilde groenten, vis, vlees en zelfs in risotto zorgt de Balsamico voor een smaakvolle, verrassende finishing touch. Een hele aparte is een balsamico dressing over chocolademousse. En wat dacht u ervan het eens als een digestief te gebruiken. Proberen maar!"