Weet iemand of de melk een verhoogde straling heeft gekregen. De fallout van Fukushima schijnt veel groter te zijn dan op het nieuws komt

dezelfde vraag is een week geleden gesteld, nu is het een week later dus en ik heb op youtube gezien, dat de fallout hier is gekomen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je allles moest geloven wat je op youtube ziet, zou de hele wereld al een dozijn keer zijn vergaan, of anders overspoeld worden met de meest fantastische reuzen, monsters en aliens. Het nieuws is écht een stuk betrouwbaarder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ
Hoezo? Misschien is er wel heel veel leed op de wereld. Zelf heb ik op het nieuws gezien hoe iemand in gevaar was maar zag ik later op youtube dat het nieuws het fragment uit de context geplaatst had. Wie zal het zeggen, dit is in ieder geval oppervlakkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Radioactieve straling is nooit oppervlakkig.

Antwoorden (1)

De koeien staan nog niet in de wei en eten nog kuilvoer van vorig jaar. Dus zelfs ALS er hier al een verhoogde radioactiviteit was waargenomen, dan nog zou dat niet in de melk zitten.

Bovendien wordt in Nederland heel scherp gelet op voedselveiligheid. Straling wordt onmiddellijk waargenomen en er volgt dan een weideverbod voor de koeien.

En dan nog even voor de alu-hoedjes: Stel je voor dat er sprake zou zijn van een cover-up: op het moment dat de straling in Nederland gevaarlijke doses begint aan te nemen beginnen er op alle universiteiten geigertellers te piepen en dat is echt op geen enkele manier stil te houden. Dus maak je geen zorgen, als er echt iets aan de hand is hoor je het meteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, dit is weer zoiets waar de komende tijd allerlei complottheorieën over de ronde zullen, doen, maar de realiteit is dat zoiets als gevaarlijk verhoogde straling in Nederland helemaal niet onder de pet gehouden kán worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu vraag je erom. :) Dit zou niet de eerste keer zijn en dan neem ik een voorbeeld aan de Russische tsjernobyl centrale.
Om politieke redenen worden er heel veel dingen verzwegen. En trouwens: jullie denken alleen maar negatief over deze theoriën omdat jullie alles geloven wat op het nieuws gezegd wordt. Dan vraag ik je nu: "Hoe weet je zeker dat je het nieuws 100% kan vertrouwen." Verder heb je nog een voorbeeld dat Nederland zij dat de schaal van de aardbeving 8,9 was terwijl op de Japanse persconferenties 8,4 gezecht werd. (Groot verschil op de schaal van Richter)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zijn 'jullie'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Jullie' gehersenspoelde en door chemtrails volgzaam gehouden overheidsmarionetten waarschijnlijk. @Nathion: het nieuws is niet altijd 100% betrouwbaar. Maar nog altijd een stuk betrouwbaarder dan wat één of ander anoniem aluhoedje op youtube plempt. Zeker in een geval als dit, waarin er - zoals stippel al zegt - gewoon té veel mensen zijn die zelf de werkelijke straling kunnen meten om gevaarlijk verhoogd stralingsniveau in Nederland (afgezien dan van een enkel complotheoretisch filmpje) onder de pet te houden. Wat jij nu gelooft, dat is zoiets als zeggen dat het bewolkt is omdat het op youtube staat. Als wij dan - wijzend naar de stralend blauwe lucht - zeggen dat het weerbericht gelijk had met de voorspelling 'zonnig', kijk jij stug naar je computerscherm in plaats van naar buiten terwijl je koppig volhoudt dat het weerbericht minder betrouwbaar is dan je youtubefilmpje.