Dat verschilt echt per winkel, zelf heb ik een bijbaantje gehad bij Albert Heijn, groenteafdeling.

Ik was zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van de prei, de witlof, sperziebonen en overige. Ik was erg kieskeurig, een witlof die iets te geel werd ging eruit, groen was uit den boze. Een krop sla die ook al iets droger was, ging weg. Sperziebonen van 2 dagen deed ik weg, ik wilde de meest verse producten verkopen aan onze klanten. Andere mensen van de groenteafdeling maakt dit misschien minder uit, of bepaalde winkels willen niet teveel wegggooien, wat natuurlijk erg, en erg zonde is. Maar wat is belangrijker? Milieu of tevreden klant met vers product? Ik vond het tweede.

Het is niet te zeggen bij welke supermarkt de groente het meest vers is. Vanaf oogst tot levering winkel verschilt het niet, de Aldi krijgt de groenten even vers binnen als de Jumbo of Plus. Het belangrijkste is of de kwaliteit wordt gecontroleerd in de supermarkt, AH vind dit erg belangrijk, en dat zal bij andere supermarkten ook wel zo zijn.

Uiteindelijk ligt het nog het meest aan de verantwoordelijke persoon voor de groenteafdeling.

Ook verschilt het per groente, de spruitjes bij de AH zijn voorverpakt, ik vind deze niet erg mooi. De prei, ijsbergsla en krop sla zijn erg mooi en vers, maar verschillen niet erg veel met die van bijvoorbeeld Lidl en Aldi.

Op jouw vraag is geen goed antwoord te geven, het verschilt heel erg per dag, seizoen, soort groente, en welke werknemer aan het werk is. Voor de rest verschilt kwaliteit niet veel, al vind ik de trostomaten aan tak bij Lidl veel en veel zoeter dan bij de AH. Maar dit valt onder smaak, en niet kwaliteit/versheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nieuw Zeeland. Dat is echt ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de fruit- en groentenafdeling van de Albert Heijn van erg goede kwaliteit. De voorraad wordt daar ook goed bijgehouden, zodat je (bijna) nooit misgrijpt. En er is een ruime keuze, ook in zakken voorverpakte groente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er hangt in de Lidl dat de groenten en het fruit als beste zijn getest. Dit is door de consumentenbond bevonden.
Hier werd ook groots reclame over gemaakt.

Of dit echt zo is, durf ik zelf niet te zeggen.