Amadea
13 jaar geleden
Waarom zet je daar nou een vraagteken achter, in plaats van gewoon een punt. Nu lijkt het geen antwoord maar een tegenvraag!
Turks fruit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kebab?durum?shoarma?tagine?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dat is niet zoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zoet en de laatste 2 zijn niet Turks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kebab ! Mmmmm heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Sinds wanneer is dat zoet?
Amadea
13 jaar geleden
Is dat een zoete lekkernij? Dacht het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is wel lekker
Kimath
13 jaar geleden
Maar het is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry hoor... Maar het is wel een turkse lekkernij !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker hoor, zoete kebab met een toefje slagroom ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ik er dan maar -10 van maken
Je hebt turks fruit. In het turks:lokum, bestaande uit fruit, kokos en suiker met soms nootjes.
Baklava is dat gebak van een soort bladerdeeg met honing, suiker en nootjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nu toe het meest volledige antwoord op deze summiere vraag. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!
Baklava zal het wel niet zijn, want dat is namelijk niet Turks maar Grieks. En iedereen denkt dat het Turks is.
Dus ik denk Turks fruit. En als je wel
Baklava bedoeld is het vanaf nu de zoete griekse lekkernij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Het is ook niet Grieks. De Assyriërs waren rond de 8ste eeuw vóór Chr. de eerste mensen die enkele lagen dun brood deeg met gehakte noten er tussenin en met toevoeging van honing het bakten in hun primitieve houtovens.
Bron: http://www.smulweb.nl/153406/artikel/De-geschiedenis-van-baklava
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader is Grieks en kijk ook maar verder op Google. Het is Grieks. Er is altijd al een strijd tussen de Turken en de Grieken.
Maar er zijn daarentegen ook veel mensen die denken dat lasagne Italiaans is terwijl het Engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat iedereen denkt dat het Turks is, is de kans aanwezig dat dit wel bedoeld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turks en grieks is qua eten 1 pot nat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Compensatieplus omdat je ook weer geen onzin uitkraamt. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, Sjoofor, bij de vraag of iets Grieks of Turks is, moet je het ook ooit vragen aan een Griek of een Turk. Juist omdát er altijd een strijd tussen Grieken en Turken is. Maar als je objectief gaat kijken naar het heden, dan kun je baklava wel degelijk ook een Turkse lekkernij noemen. Net zoals je tulpen en stampot inmiddels gerust Nederlands kunt noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps: ik bedoelde nóóit vragen aan een Griek of een Turk!
dat is in ieder geval een soort sekerleme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baklava,Sekerpare,Burma,Lokum(turks fruit),Kadayif

Zolals je ziet zijn er meerdere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halva is ook een zoete Turkse lekkernij Wat er in zit wet ik niet ,maar heb het ooit in een Turkse winken gekocht,Heerlijk een zoet ,krokant stuk snoep met hazelnotensmaak!
13 jaar geleden
künefe turkse lekkernij