Als je vitaminen tot je wil nemen kun je dan beter goed groente eten of beter fruit?

Ik houd niet zo van fruit maar eet wel veel groenten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

beide zijn belangrijk, maar misschien fruit uit persen en op drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou licht er aan welke vitamine want als je bijv. Extra vitamine C nodig hebt zou ik sinasappels en manderijntjes eten 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel groenten eet, dan is dat alleen maar heel gezond, en krijg je veel vitaminen binnen. Als je dat ook nog aan zou vullen met fruit, dan is het natuurlijk nog gezonder. Dat komt omdat er in fruit bepaalde vitamine en andere gezonde dingen zitten, die in groenten niet zoveel of niet voorkomen. B.v. vitamine C of mineralen.

Ik ken niet zoveel mensen die wel graag groenten eten, en helemaal niet van fruit houden. Misschien een idee om eens te kijken wat voor soorten fruit er allemaal zijn?
Een banaan is toch weer iets heel anders dan een appel?
Je zou ook kunnen overwegen om sinaasappelsap te drinken; en er zijn nog veel meer lekker fruitdrankjes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een goeie, om eens wat te experimenteren met verschillende soorten fruit. Ik houd niet van appels, en zat daarom altijd een beetje te rommelen met het vinden van (betaalbaar) fruit. Maar nu heb ik ontdekt dat ik peren wel heerlijk vind. En dat is een prima alternatief. Nog wat sinaasappeltjes erbij (maar wat een knoeiboel is dat toch altijd) en soms kiwi's, en ik eet al een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, lekker hè, die peren! Vooral als ze goed rijp zijn. Dan zijn ze zo sappig.
Als je sinaasappelen zo'n knoeiboel vindt, moet je ze eens persen. En mijn persoonlijke tip: bloedsinaasappelen. HEERLIJK!! ;-)