Wie weet er een lekkere vulling voor cupcakes?

We hebben al chocola en aarbeienjam geprobeerd. Als je een tip heb geef dan niet alleen een smaak aan maar ook het soort vulling dus bijvoorbeeld: aarbei - jam. Alvast bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Smelt toblerone chocolade in warme slagroom (niet koken)
Evenveel slagroom als toblerone nemen bijv. van elk 200 gr.(ligt eraan hoeveel je er vult) Giet dit mengsel in een beslagkom en doe er een zaje slagroomversteviger bij.
Klop dit tot een mousse. Maak een schone theedoek nat , wring hem goed uit en leg over de kom met mousse. zet nu 1 uurtje in de koelkast om op te stijven. Je kunt de cakes nu met een spuitzak vullen en een gat met een meloenbolletjes lepel of appelboor in de bovenkant te maken.

Een kuipje mascarpone mengen met 2 eetl. kersen- of
aardbeien-, of bosvruchten- of elke soort jam. Met de mixer op matige snelheid tot je een luchtige en gladde vulling hebt.

Doe stukjes pure chocolade met poedersuiker en een snufje zout in een kom. Doe er heet gemaakte (niet gekookt) koffiemelk bij en laat de choco zo smelten.(5 min. laten staan)
Doe er wat vanille extract bij en meng alles door stevig te roeren met de garde. Laat de chocolade fudge nu 2 uurtjes opstijven in de koelkast.

Ook lemon curd is trouwens erg lekker. Kan je ook zo in een glas kopen bij de jamafdeling.
Nutella trouwens ook.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt hemels! Ga het zeker ff proberen!

Andere antwoorden (7)

Nicky, smullen met deze vullingen...

http://www.cupcakerecepten.nl/category/cupcake-recepten/

De suikervrije jams van de biowinkel (groenwinkel) zijn verrukkelijk om te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bitterkoekjes verkruimeld.
Advocaat.
Gedroogde vruchten, zoals cranberries, rozijnen, pruimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte chocolade
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hagelslag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bosbessenjam, abrikozenjam, kersenjam... Stukjes appel.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf vind ik het heerlijk als je bakkersroom met karamel mengt en dat als vulling gebruikt (met macadamia nootjes erop is het nog veeeel lekkerder wel effe verkruimele ! ) 0:-) echt hemels AANRADERR !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roomkaas citroen vulling

200 gram roomkaas zoals monchou
100 gram poedersuiker
40 ml melk
citroensap naar smaak of citroenaroma

Om je vingers bij op te eten. Mmm. Je kunt het als vulling of als topping gebruiken.