ìs er onderzoek gedaan naar deze theorie?

Ik was me laatst iets aan het bedenken:

Ze zeggen dat je ontbijt erg belangrijk is voor de goede start en je lichaam daar de energie van de dag uit haalt. Ik dacht dat als je het omkeert, dus, dat je 's ochtends warm eet (hetgene wat je normaal 's avonds eet) je een hele goede opstart hebt. 's middags eet je gewoon wat je altijd 's middags eet en 's avonds eet je dan boterhammen, Want het 's avonds heb je eigenlijk geen energie meer nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In het Engels is daar geloof ik al een gezegde voor: Eet 's morgens als een keizer, 's middags als een koning, 's avonds als een bedelaar! In veel culturen waar zwaar lichamelijk werk wordt gedaan wordt tussen de middag niet voor niets warm gegeten. Volgens mij is daar ook wel onderzoek naar gedaan. Helaas, toen veel meer mensen te ver van hun werk gingen wonen, en kinderen verder weg naar school moesten, is dat veranderd naar 's avonds warm eten. Maar je hebt gelijk, eigenlijk is dat niet zo logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vaak hoor je dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is maar dat klopt niet. Er is inderdaad recent onderzoek naar gedaan. Een calorierijk ontbijt veroorzaakt overgewicht. Het ontbijt is even belangrijk als de twee andere hoofdmaaltijden. Je kunt er dezelfde regels voor hanteren als voor de andere maaltijden. Wel is het zo dat een eiwitrijk ontbijt ervoor zorgt dat je in de loop van de ochtend geen honger hebt en geen of nauwelijks behoefte aan tussendoortjes maar dat geldt net zo goed voor de andere maaltijden.