is het slecht voor je als je twee of meer keer per dag yoghurt eet?

Ik heb wel eens gehoord dat het ongezond is als je vaak yoghurt eet. iedere dag is al te veel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24.4K

Het beste antwoord

Nee zeker niet. Je mag yoghurt eigenlijk zo vaak eten als je wilt. Zeker als je het kunt verdragen.
Yoghurt heeft een zuiverende werking en bevat goede vetten en eiwitten. Bovendien kun je beter slapen na het eten van yoghurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Is volgens mij echt flauwekul. Er zijn zoveel mensen die dagelijks yoghurt eten als bijv. ontbijt of toetje. Melkproducten zijn gezond. Als je geen volvette yoghurt eet en/of met teveel zoete toevoegingen, zal je er ook niet van dichtgroeien.
Dus geniet van je yoghurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Je moet zelfs 2 x per dag zuivel binnen krijgen om aan je dagelijkse hoeveelheid te komen. De meeste mensen drinken daarom melk maar yoghurt kan heel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is niet slecht voor je alleen je kan groeien /dikker worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar komen dit soort verhalen toch vandaan??

Zuivel is niet zo gezond en essentieel als men altijd beweerd heeft.
Maar het is ook niet ongezond voor ons Nederlandse mensen.

En dan nog:
Wat is dan twee keer yogurt eten?
Het scheelt nogal of je twee keer een halve liter naar binnen werkt of twee keer 30 gram.

Het scheelt ook of je de magere variant neemt of de vette.
En of er veel suiker in zit.

Niet te beantwoorden dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is hartstikke gezond, mits je er niet te veel suiker bij doet.

Ik eet al jaren yoghurt met muesli en voel me er goed bij, onzin als mensen zeggen dat het niet goed is...