Hoe kan een fabriek dat vliesje van de mandarijn zo makkelijk weghalen en als je het zelf doet dat je mandarijn kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Dat wil je niet weten, want dan lust je ze niet meer.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je niet echt het vliesje, maar dat witte "draadje". Als je zelf een mandarijntje pelt, zit al dat witte spul er nog op, en uit een blikje (uit de fabriek) is het partje mandarijn helemaal schoon en kaal.

In het tv programma "Keuringsdienst van Waarde" is dat uitvoerig aan de orde geweest. Je kunt de hele uitzending, in 2 delen, terugzien op Youtube.

Ik zal je alvast verklappen dat het gedaan wordt met een chemisch goedje, dat ook in gootsteen-ontstopper zit. Maar dan in zulke kleine hoeveelheden, dat het niet schadelijk is voor je gezondheid.

http://www.youtube.com/watch?v=FAmFoxYwSWI
http://www.youtube.com/watch?v=1lT7d0p4n0g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
++! ik moest direct aan deze uitzending denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou best kunnen dat je gelijk hebt. Het is al weer een tijdje geleden, dat dit werd uitgezonden. Er zitten dan eigenlijk 2 vliesjes omheen? Want je houdt partjes over, die niet uitelkaar vallen. Om ieder partje zit dus nog een soort "verpakking".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de structuur van de mandarijn zo (allemaal héle kleine deeltjes) dat het aan elkaar blijft zitten zonder enig vlies er omheen. De mini partjes in het stukje zelf, zitten aan elkaar vast. Bij een grote sinasappel zie je dat wat beter. Als je daar zelf het vlies vanaf trekt en de witte draadjes, valt het ook niet uit elkaar... Maar ongetwijfeld doen ze er vast nog wel een ánder chemisch goedje bij, om dat ook aan elkaar te laten zitten..

Andere antwoorden (2)

De mandarijntjes in blik komen vooral uit China. Het velletje wordt er af gehaald met een stof die heel erg lijkt op gootsteenontstopper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees dit artikel maar, dan weet je hoe het in zijn werk gaat.