Waarom mag een beenhouwer salades met krab, garnalen , scampi en mosselen verkopen en een visboer geen salade met vlees?? (Bel)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een beenhouwer, een soort slager?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een slager is dat een beenhouwer.Het woord slager wordt niet veel gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat voor rare reactie? Ik heb nog nooit gehoord van een beenhouwer, wel van een beeldhouwer. Terwijl slagers in elk winkelcentrum zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat eens opgezocht op het net. Blijkt dat die term in Nederland niet gebruikt wordt. Inderdaad ....weer iets bijgeleerd
In Vlaanderen gebruikt iedereen het woord beenhouwerij
Slager wordt ook we eens gebruikt ....maar dan eerder een spekslager.
Ik zie trouwens weinig beenhouwers het vlees slagen tegenwoordig.

Het beste antwoord

Het hangt af van de winkel waar ze de salades verkopen. Voor salades met vlees zijn er andere 'veiligheidseisen' dan salades met vis. Waarschijnlijk kan als je de eisen voor vlees haalt er makkelijk vis naast doen, en als je de eisen voor vis haalt, minder makkelijk vlees ernaast.

Maar ik ken winkels met allebei, en winkels met 1 van beide, dus het hangt van de winkel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Nederland kun je bij de visboer gewoon een salade met vlees kopen!