Waarom wordt aangeraden om afbakbroodjes vóór het bakken met water te besprenkelen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afgeraden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezus... ik heb de vraag 5x gelezen en lees telkens afgeraden...
't wordt tijd da tik naar huis ga...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ik las ook 'afgeraden' en mijn reactie was net als die van C4th: huh, afgeraden? Ik zag het ook pas toen ik Loenie's reactie las... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En volgens mij Marius ook, want hij zegt "Anders worden ze zo hard in de oven." dit vind ik een leuke om een nieuwe boom over op te zetten: hoe komt het dat 'iedereen' AFgeraden leest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben.

Antwoorden (5)

Het vocht zorgt er voor dat de broodjes niet droog worden in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ontstaat er een glanzend en knapperig korstje.

Maar da moet je alleen doen als het brood echt heel droog aanvoelt. De meeste afbakbroodjes zijn redelijk vochtig als je ze uit de verpakking haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders worden ze zo hard in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa daar worden ze heeeerlijk knapperig van, door het vocht wat op wordt genomen door het broodje, wordt het in eerste instantie wat zachter. Zodra de hitte van de oven erbij komt, verdampt het water als uh ja sneeuw voor de zon zeg maar, en blijft de knapperigheid over.

Als je van turks brood houdt, deze ook iets besprenkelen met water, en even in een hete pan zonder boter....wordt ie heerlijk knapperig van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat nog beter werkt is een schaaltje met water in de oven bij het brood zetten.
Dan krijg je een lekkere korst en heerlijk "vers" brood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een goeie tip + maar geen antwoord op de vraag he ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ik proberen. Leuke tip