hoeveel broden zouden er per dag in nederland gegeten worden?

alle soorten bedoel ik dan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag, +1 Ben wel benieuwd waarom je dit wilt weten. Interesse of voor een werkstuk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon interesse

Antwoorden (2)

Volgens het voorlichtingsbureau Brood ligt dit op 60 kg per persoon per jaar.

Meer Brood feitjes staan op onderstaande website.

Toegevoegd op 28-06-2009 00:08:51
Zou je met een gemiddelde rekenen van 16 miljoen mensen = 960 miljoen kilo per jaar = ongeveer 2,6 miljoen kilo per dag.

Als je dit voor het gemak voorstelt als een brood van 800 gram dan kom ik uit op ongeveer 3,2 miljoen broden per dag.

Toegevoegd op 28-06-2009 00:14:26
Ik ga uit van 16 miljoen mensen omdat de bron ook al uit gaat van een gemiddelde.

Mijn bron gaat uit van 60 kg per jaar is 164 gram per dag. Een snee brood is ongeveer 35 gram, dus het gemiddelde zou dan iets meer dan 4 sneetjes zijn. Dat lijkt mij wel haalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dus hoeveel broden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ik mee bezig antwoordman
Gemiddeld eet de volwassen Nederlander ongeveer vier boterhammen per dag. Deze hoeveelheid brood is sinds 1987 ongeveer gelijk gebleven.

Dus ca 24 sneetjes in een brood, 12 miljoen mensen boven de 18, kom ik uit op 2 miljoen broden.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hee, ik dacht dat er om 'volwassenen'
werd gevraagd. Mijn fout.
Nou ja, nog een paar meer dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ging ook uit van 16 miljoen mensen, omdat de bron al uit ging van een gemiddelde. Je moet dus aannames doen.
AWM
14 jaar geleden
We zitten niet ver uit elkaar, ik kom net onder de 3 miljoen uit, kortom, we zitten in de goed richting met twee benaderingsmethoden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan een + voor je antwoord man.
AWM
14 jaar geleden
En uiteraard eentje retour :)