Hoe kan ik waterijsjes maken met alcohol erin?

Stel ik wil waterijsjes maken met een alcoholpercentage erin voor in de zomer? Hoe doe ik dit dan? Ik snap dat het niet te sterk moet zijn anders bevriest het amper. Als je zoiets ergens wil verkopen, heb je daar dan weer een andere vergunning voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Alcohol-ijsjes zijn heel moeilijk omdat het heeel slecht bevriest dan moet je het heel erg verdunnen maar dan smelt het ook weer heel snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik zou doen is een vorm van slushpuppy/schaafijs maken.

Je kunt ijs (gewoon water of met een smaakje) invriezen, en de fles alcohol ook gewoon in de vriezer. Als het dan lekker weer is, even het ijs crushen/schaven. En dan de drank erdoorheen. Rietje erbij en genieten maar.

Aanbevelingen: rum cola slush of malibu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je veel alcohol erbij doet moet je het bij -40 invriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt een gouden tip dit: je moet pina colada invriezen! Superlekker, ook al bevriest het idd niet heel goed. En je voelt de alcohol veel erger. (weet niet of je dit als een voordeel ziet, maar okee)