Ja, helaas, dat is waar.

"Kikkerbilletjes worden over het algemeen als een delicatesse gezien. De manier van "oogsten" is echter bijzonder omstreden. Bij de kikker worden levend de poten uitgetrokken, omdat men denkt dat het vlees zo lekkerder blijft."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, afschuwelijk. Er is op tv een keer een item over geweest en ik heb met afschuw zitten kijken!!! Gewoon levend hopla uit elkaar trekken....

Toegevoegd na 2 minuten:
De billen en achterpoten worden van de levende kikker afgehakt en dan wordt de kikker aan z'n lot overgelaten.
(in Vietnam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb het gezien in parijs, en dat is niet leuk :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er zo aan toe in de gehele bio industrie, maar ook in de natuur zelf: een lief veulentje wordt levend in stukken gescheurd door de roofdieren.

Het verschil tussen dieren en mensen, is, dat de mens de wreedheden begaat en masse en niet voor eigen voeding.