Hoe bewaar je het best verse munt?

Zowel in als buiten de koeling worden de blaadjes snel slap. Hoe voorkom je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Snij een heel klein stukje van de steeltjes af en zet het in een glas met koud water in de koelkast. Dat kun je met alle kruiden doen. Zo blijven ze het langst vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een muntplantje kopen. Wel oppassen met in de tuin zetten, want het gaat met lange worteluitlopers de hele tuin door. Je kunt het wel in een pot zetten.
Muntblaadjes bewaren is inderdaad erg lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
precies mijn antwoord +, en is nog veel goedkoper ook dan zo'n piepklein bosje voor 1,50 euro.
Ik zet ze gewoon in de keuken in een potje
Als je de munt in een nat stukje keukenrol stopt en dan ligt oprolt blijft het lang goed. zo nu en dan wel de keukenrol weer even nat maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enige manier is om het goed te drogen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een vochtige theedoek. Net als asperges. Gaat heel goed.