Pittige kruidenmengelingen als curry kunnen kankercellen doden, zo hebben Ierse wetenschappers aangetoond. De stof curcumin zou daarvoor verantwoordelijk zijn. Diezelfde stof werd ook al in verband gebracht met bescherming tegen alzheimer en artritis. Of het ook echt werkt, wordt op dit moment uitgebreid onderzocht.

Curry is ook gezonder dan mayonaise
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zit wel veel suiker in. Meer dan in ketchup wat dan ook gezonder is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje curry bij je eten kan echt geen kwaad. Pittige sauzen zorgen doorgaans voor een goede stoelgang en het moet de stofwisseling bevorderen. Ja, er zit suiker in, maar waar zit tegenwoordig geen suiker in? Het is niet zo dat je een hele fles naar binnen werkt, tenminste dat lijkt me niet. Mijn conclusie is dat curry met mate in ieder geval niet ongezond is.

Nadeel van een goede curry dat die vrij aan de prijs kan zijn. Ik vind de curry van HELA erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kruidenmengelingen hoef je niet perse uit curry te halen je eet curry om het lekker is maar niet perse dat het gezond is en je heb ook mayonaise waar geen suiker toegevoegd is met allemaal natuurlijk ingredienten en hoe natuurlijker ingredienten lijst is niet meer dan 5 ingredienten hoe gezonder je blijft