Is kauwgom ongezond als je die de hele dag gebruikt ?

Ik bedoel dan wel elke keer een nieuw stuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het zal wel meevallen, maar..
Buiten dat het je kaakgewricht zal slijten is het niet goed om zoveel smaakstoffen, kleurstoffen en andere rommel te nemen. Je lijf kan er heus wel tegen, maar in feite zit kauwgom vol onnatuurlijke stoffen. Het is beter voor je lichaam om snoep als kauwgom met mate te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

T kan laxerend zijn volgens mij haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgom kan inderdaad een laxerend effect hebben. Maar verder moet je de hele dag wel kunnen kauwen. Maar neem wel door de dag heen een nieuw kauwgompje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult er zeker niet dood aan gaan, maar je kunt je wel afvragen of je kaakspieren er op ingesteld zijn, om de hele dag te kauwen. Een mogelijk gevolg zou kunnen zijn, dat je kaakspieren eerder versleten zijn, net zoals bij de knieën van een stratenmaker, of de rug van een vuilnisophaler. Een soort kaak-RSI dus ;-)

Bedenk ook dat er heel veel mensen zijn die het vreselijk vinden om tegen mensen aan te praten die constant lopen te kauwen. Misschien zou dat al een reden kunnen zijn, om je kauwgum-consumptie wat te beperken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check de achterkant van het pakje;) racekak gegarandeerd haha.. Maar hoezo de hele dag.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bepaalde kaugom soorten zitten ook stoffen, die bij veelvuldig gebruik je bloeddruk kunnen ophogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het kauwen van kauwgom kan je wel beter nadenken, je bent dan meer hersensactiviteiten. En je kan er beter van poepen naar dat laxeerdeffect is MOGELIJK het betekend nog niet dat je der last van kunt hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als t suikervrij is maak je extra speeksel aan en dat is goed tegen gaatjes. Bij sommige medicatie waarvan je een droge mond krijgt wordt zelfs geadviseert suikervrije kaugom te kauwen om speekselaanmaak te bevorderen. Naar idd kan het ook een laxerende werking hebben en kun je spierpijn in je kaken krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het heel slecht is voor je gezondheid al zullen je kaakgewrichten wel heel snel slijten dan en kan je er last van krijgen ;)