wordt je van popcorn dik?

Toegevoegd na 4 minuten:
als je gewone popcorn eet zonder suiker of zout wordt je dan dik bevat het calorieën

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

als je het poft in wat vet, dan komt dat er ook aan, maar dat is minimaal hoor.
zonder toevoegingen zitten er echt heel weinig calorieen in popcorn en vult het wel lekker. en die voedingsvezels zijn ook wel goed voor je, dus je kan er best heel veel van eten en je wordt er absoluut niet dik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zoete wel zoute niet zo

maar van allebei is tè veel niet goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles bevat calorieën, maar van popcorn zonder suiker of zout wordt je echt niet dik tenzij je er kilo's van eet per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoopte ook lekker popcorn te kunnen snoepen maar HELAAS het bevat toch 400 kcal per 100 g (zoete) dat is net zoveel als jonge kaas.

nu geef ik toe dat 100 g een redelijke portie is maar ik sla het moeiteloos naar binnen.

voor die hoeveelheid calorieën kun je ook ruim 3 boterhammen met ham eten!!!

zoute popcorn is nauwelijks beter

Toegevoegd na 3 minuten:
even ter aanvulling, ik heb chips ook opgezocht, daar zit 550 kcal in per 100 g, ik geef toe, meer maar niet 2x zo veel of zo.

in popcorn schijnen ook nog transvetten te zitten en die zijn relatief ook slecht (snik, want het is wel lekker)

JA dus van popcorn wordt je ook dik!!!!

Toegevoegd na 53 minuten:
Dan heb ik als aanvulling ook maiskorrels opgezocht (daar wordt popcorn van gemaakt): 340 kcal per 100 gram !!!!!

Dus als je er in slaagt het te poffen zonder vet (je hebt van die thuisapparaten) zit je daar toch nog aan

Mais is gewoon zetmeel, net als brood aardappelen pasta graan en dat soort voeding

Geen calorieen (of echt vrijwel niks) zitten in: peen, bleekselderij, tomaat, komkommer sla en dat soort snacks
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het gaat hier om popcorn zonder suiker/zout...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je honger hebt geeft je lichaam een signaal af dat het voedsel nodig heeft. Je hebt de keuze tussen snelle of langzame bouw/brandstof of caloriearm in de vorm van vezelrijk. Vaak werkt de vezeltruc wel maar lang niet altijd. Dan lukt het beter om de totale calorie-inname per dag binnen de perken te houden met eiwitrijke tussendoortjes. Dikke plus voor je analyse want die vind ik perfect! +1
amigo
13 jaar geleden
dank
Ik heb ergens een x gelezen dat zoute popcorn op zijn tijd zelfs gezond is ong 1x per week ofz niet je eigen gaan volladen dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Popcorn is gepofte mais. Er zijn hele volksstammen die daarvan leven. Als je er geen zout of suiker op doet, is het gewoon "eten".
Van eten wordt je niet dik, tenzij je weer overmatige hoeveelheden neemt, maar dan wordt je van ander eten ook dik.
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
je hebt gelijk maar iedereen eet popcorn als extraatje, bij de film, voor de buis, op een feestje enz en niet als vervanging van zijn boterham
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De introductie van mais in Afrika heeft de bevolking daar meestal geen goed gedaan. In sommige landen wordt honger geleden omdat teveel maisoogsten mislukken en waar de mais goed gedijt is het overgewicht schrikbarend toegenomen omdat mais als eenzijdig voedsel genuttigd wordt.
Nee, je wordt niet dik van popcorn. En ja het bevat een minimaal aantal calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt dik van meer eten dan je verbrandt. Door blijven eten gaat stukken makkelijker met makkelijk verteerbare koolhydraten zoals potato chips, zoetigheid en popcorn, dan met eiwitrijke voedingsmiddelen als kaas, worst en eieren.

Popcorn lijkt lekker licht en dat is het ook maar je kunt er heel veel van op. Kun je je beperken tot af en toe een half ons popcorn dan is er weinig aan de hand maar kom je daar regelmatig boven dan is het een calorierijk tussendoortje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dik van popcorn? Welnee.
Zolang je 't niet in je mond stopt.