In de meeste soorten pindakaas zit wel dextrose (vruchtensuiker) en of suiker. Wil je écht hartige pindakaas, dan moet je kiezen voor die van Calvé (de gewone) of van Gouda's Glorie. De andere soorten zijn feitelijk wel zoet, maar het valt toch onder hartig broodbeleg.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Pindakaas is hartig. Er zit weinig zoets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
..tot op de bodem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeuuuuiiiiiigggggg, maar wel lekker !
Hartig, het is met name vet en zout die de smaak maken en niet de suiker die er al dan niet in zit.
Een handje gezouten pinda's is immers ook een hartige snack.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een lastige.... Aangezien het in de meeste supermarkten naast jam, hagelslag enzovoort in het schap staat, gaan zij er dus blijkbaar vanuit dat het zoet beleg is. Ik zelf zou het eerder hartig noemen, maar dat ligt er wat mij betreft ook net aan of en met wat je het combineert. De ene keer eet ik het liever zoet, met hagelslag of chocoladepasta, terwijl ik het de volgende keer hartig combineer met een paar schijfjes komkommer of wat sambal. Maar natuurlijk is dit een antwoord naar mijn mening, misschien dat de website van Calve het precieze antwoord voor je heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pindakaas is vooral hartig met een zoetige nasmaak. Laten we zeggen zoethartig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt hartige pindakaas wilt moet je eens zoeken naar surinaamse pindakaas. Dat is pindakaas met sambal en valt zeker niet onder zoet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er over het algemeen van uitgaan, dat alles wat "zout" is hartig is. Kaas is bijvoorbeeld ook een hartig hapje. Alles wat suiker heeft, is niet hartig.