Wat is de meest kostbare levensmiddel (voeding of drank) die je in de supermarkt kan kopen?

Dus omgerekend naar grammen. Kwam op het idee n.a.v. een pakje kauwgom waar "maar" 14 gram in zit en je dus 1 euro voor betaald, dus zo'n 7 cent per gram.. Zijn er nog duurdere producten te vinden in de normale supermarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je kruiden tot voeding rekent zeg ik Saffraan
Prijs voor een losse gram is tussen de 14 en 20 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
je was mij juist voor,maar dacht daar ook direct aan +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het is o zo lekker in bijvoorbeeld spaanse kipgerechten of paella
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit geprobeerd, ga meteen ff receptje zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is saffraan de allerduurste onder de kruiden en specerijen of alleen een voorbeeld van een duur kruid/specerij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
saffraan is inderdaad de duurste der kruiden, Saffraan is de stempel van een bloemdragende plan uit de familie van de krokussen. Het is het duurste kruid ter wereld, omdat er meer dan 225000 stempels met de hand geplukt moeten worden om slechts een pond te produceren.
De betreffende bloem komt ook niet meer in het wild voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dan meteen een dure maaltijd, of heb je er in gewicht veel minder van nodig dan van andere kruiden?
Ik heb het zelf nog nooit gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikt er idd ook minder van, voorbeeld : met één stengeltje kleur je 2 liter water pittig geel. In recepten staan vaak mespuntjes saffraan, of een fijngemalen stengel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjips...ik heb toch redelijk uitvoerig gezocht op internet...:-( Ach ja, weer wat geleerd. Dan moet ik even naar turkije denk ik, saffraan halen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou wilde saffraan nu ook een iets andere smaak hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu las ik ook dat er een hoop geknoeid word met saffraan, om de prijs te drukken.
Ik ben wel een toko-fan, maar heb nog geen wilde saffraan gezien.Altijd gekweekt

Andere antwoorden (5)

Ik weet dat er een heel dure koffiesoort is; de Kopi Luwak-koffie. Bij de koffiewinkel vragen ze er 19 euro voor voor 100 gram!
Er wordt maar ongeveer 200 kilo per jaar geproduceerd (op heel speciale wijze ;-)) dus vandaar de hoge prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandpasta is vrij duur in vergelijking tot gewicht, ik las er pas een nieuwsbericht over, winkeldieven bleken vaak tandpasta te stelen omdat het in vergelijking met andere producten veel waard was per gram.
Ik denk niet dat het het meest kostbare is, maar wel kostbaar genoeg om interesant te zijn voor dieven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen voeding of drank .......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm, tja dat kán het wel zijn..
Ligt eraan hoeveel honger je hebt denk ik..
Bodymilk is ook vrij duur... maar dat is geen voeding of drank...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de C1000 wordt een bepaalde kauwgum verkocht voor mensen met allergieën, à €160 per Kilo. Een pakje bevat 7 gram. WC papier is per gewicht ook kostbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef gelijk toe dat niet iedere supermarkt ze elke week in de aanbieding heeft maar witte truffels schijnen nog duurder te zijn dan zwarte:

prijs: 8000 euro/kg dus dat is ook nog 8 euro per g

zie link
amigo