Kun je dat groene binnenste van de knoflook nou wel of niet gebruiken?

En zo niet, waarom dan niet?

Toegevoegd na 6 minuten:
Die tweede vraag is alleen maar uit nieuwsgierigheid, 't gaat vooral over de eerste ('k sta te koken en ga zo de knoflook pellen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.9K

Het beste antwoord

Het groene binnenste is de kiem van de knoflook. Knoflook heeft van nature al wat bitterstoffen in zich, en bij de kiem zijn de voedingsstoffen extra geconcentreerd, om de knoflook te kunnen laten spruiten. De bitterheid is daar dan ook in geconcentreerde mate aanwezig, en wordt door veel mensen als niet lekker ervaren.
Je kunt het dus prima gebruiken, zonder gevaar voor gezondheid en dergelijke... sterker nog: Knoflook is erg gezond, dus de kiem (geconcentreerde vorm) is nog gezonder dan de rest van de knoflook.

Je kunt het dus gebruiken, en als je het lekker vindt, zéker doen! Als je het lekkerder vindt zonder, verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel je het kiempje? Dat is gewoon eetbaar hoor. Het is net als een ui dat gaat ontkiemen, dan groeit er ook groen loof uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je er het beste uithalen. Sommige mensen krijgen er last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet gebruiken, smaakt bitter