Is hazelnoot pasta echt gezond? zo niet wat zijn andere (gezonde) zoete dingen op brood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In vruchtenhagelslag zitten heel weinig caloriën!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pindakaas gaat wel

Het beste antwoord

Het is een mythe dat worst en dergelijke gezonder zijn dan zoet op brood. Veel mensen denken dat, maar echte worst, bijvoorbeeld gebraden gehakt is erg vet, met verzadigde dierlijke vetten.
Ik ken nog steeds kinderen die pas zoet op hun brood mogen als ze eerst hartig op brood hebben genomen.
Bijvoorbeeld pate is erg vet, dan is jam echt gezonder!!

Van mijn dietist mocht ik gewone jam nemen, voor hem maakte het niet uit of ik suikervrije of gewone jam nam.

Ik vond een goede site, hieronder de link, ik zal even quoten, dan weet je je antwoord...

# Het is prima om hartig broodbeleg af te wisselen met zoet beleg. Kies vooral soorten met weinig verzadigd vet. Bijvoorbeeld jam, appelstroop, honing, vruchtenhagel of muisjes. Chocolade pasta, chocoladehagelslag, kokosbrood en pindakaas bevat juist meer calorieën en verzadigd vet.
# Kies voor niet al te vet broodbeleg: 20+ of 30+-kaas, fricandeau, kipfilet, gebraden kalkoen, rosbief, rollade, gekookte ham, of sandwichspread.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hazelnootpasta is niet echt gezond. Het bevat veel te veel suiker. Zo nu en dan is geen probleem, maar het valt niet onder gezonde producten.

Wat wel een gezond en zoet broodbeleg is, is suikervrije jam en honing.

Toegevoegd na 38 seconden:
En appel, peren of dadelstroop natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal waar geraffineerde suikers inzitten kun je als 'ongezond' bestempelen. Maar als je dit met mate gebruikt lijkt het me prima. Ga geen 4 boterhammen per dag eten dan zal lichaam niet ten goede komen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Als je dan toch goede zoete producten wil eten, dan zou ik voor Jam gaan zonder toegevoegde suikers, zitten ook veel antioxidanten in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suiker is hoewel niet gezond wel een natuurproduct. Veel ongezonder en slechter zijn de kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam en sorbitol!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honing!!! Maar van alles te veel is zoiezo ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appelstroop schijnt heel gezond te zijn (door het ijzer) al zitten daar natuurlijk ook suikers in.

In mijn dieet mag een (klein) beetje jam, lijkt veel beter dan alle andere zoete zaken
amigo
13 jaar geleden
Vruchtenhagel wordt ook weleens aanbevolen!