Waarom noemt men een boterham zonder beleg een droge boterham? Hij is met beleg toch niet nat met beleg?

Toegevoegd na 2 minuten:
In de laatste zin staat 2 x beleg, moet 1 x zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het woord 'droog' heeft meerdere betekenissen waaronder 'ongesmeerd of niet belegd' en 'niet nat'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op een boterham zit toch ook geen Boter en Ham ;)
Ooit zo bedacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boterham zonder beleg voelt "droog" aan in je mond....met beleg is het "smeuiger", slikt makkelijker weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Dale zegt over boterham: ¨[snede brood] ondanks diverse pogingen is geen bevredigende verklaring gevonden".
We weten het dus niet, voor zover ik weet.