hallo, woensdag stop ik met roken, wat eet/drink ik om het makkelijker te maken? wat kan mijn drang naar roken opheffen of verminderen?

Heb via de huisarts medicijnen gekregen (champix 0.5 en 1.0 mg) om te helpen met stoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Succes gewenst met stoppen. Kauwgom kauwen kan nog wel eens helpen (gewone kauwgom).

Het beste antwoord

Probeer al je gewoontes te doorbreken.

Na het avondeten dus gelijk aan de afwas, bij het telefoneren de planten watergeven, na een gezellige vrijpartij nu gezellig samen onder de douche, als koffie onlosmakelijk verbonden is mét, dan theedrinken, biertje of wijntje altijd mét, dan dus even niet, enz. enz.

Probeer stress/boosheid/machteloosheidsituaties te voorkomen, die je laten snakken naar...

Daarom stoppen veel mensen als ze met vakantie gaan : al je dagelijkse gewoontes worden dan tóch al doorbroken

In 3 dagen is alle nicotine uit je lichaam verdwenen, vertelde mijn huisarts, dus daarna is het de geestelijke verslaving, die je te lijf moet. Je hebt het dan dus eigenlijk niet meer 'nodig' om te roken...

Een kennis liep met een stengel zoethout in de eerste maand, die hij op de gekste tijden in z'n mond stak.
Een ander ging steeds tandenpoetsen, voor die frisse bek-smaak.
Weer een ander dronk liters groene thee.

Wat bij jou werkt, moet je zelf ontdekken...

Heel veel succes : er zijn er je al veel voorgegaan die het gered hebben, en vooral ook : er zullen heel wat mensen je erg benijden, dat je het gered hebt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die 'schakel' moet even verdwijnen. Het betekent niet, dat je het nóóit meer kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel erg leuke tips. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voelt goed! een oprecht advies met aandacht geschreven. Bedankt.
Tis nu vrijdag en heb niet gerookt vanaf woensdag ochtend.
Als het niet erger wordt, dan red ik het......hoop ik. :)

Andere antwoorden (14)

Ik hoorde dat caffeine wel hielp. Dus lekker aan de koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk, een bakkie koffie met een sigaret! dus nee dat zal hem in zijn geval niet helpen :p
Afleiding zoeken op de momenten waar je eerst een sigaret opstak; denk aan het opstaan, na het eten, wachten op de bus enz.
Die afleiding kan bestaan uit lezen, puzzels of misschien wel sporten als dat mogelijk is. Denk aan dingen die je leuk vindt en wat je gedachtes kan verzetten.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets in je mond hebben, een rietje bijvoorbeeld, niet een potlood want dat kapot kauwen is vies :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lolly's eten dan lijkt alsof je nog steeds wat in je mond stopt als een sigaret
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je besloten hebt woensdag te gaan stoppen ga je het niet volhouden.

Als je echt wil stoppen stop je nu en gooi je je sigaretten weg. Gepland stoppen is gedoemd te mislukken. Helaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoonten doorbreken is het devies !
Mijn ervaring is geen alcohol d an word je zwakker in besluit en overmoedig
Stopen is echt stoppen Niet afbouwen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij hielp was het iedereen vertellen.
Zo ben ik uiteindelijk gestopt. Iedereen wist dat ik gestopt was met roken en als ik weer met een sigaret gezien zou worden, stond ik voor gek. Dat was een flinke stok achter de deur.

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Ik rook nu al meer dan 16 jaar niet meer.
Als je eenmaal gestopt ben, neem dan nooit, maar dan ook nooit meer 1 sigaretje. Anders begin je zo weer...
je kan hooguit 1 trekje nemen, proef dan maar eens hoe vies het is, maar pas op, het tweede trekje is al weer lekker!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist die drankjes waarbij je normaal altijd bij wilt roken. Dus een biertje of zo.

Met het idee, als je nu zonder roken je biertje kunt drinken, kan je dat de volgende keer ook. En zo kun je je gewoonte loskoppelen aan de gewoonte van roken.

Dus ga woensdag avond lekker naar de kroeg en heb een hoop gezelligheid, maar rook niet! Als je die avond kunt doorstaan, is de rest alleen maar eenvoudiger...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een zoethoutje bijten wil helpen, dat heeft mijn broer er doorheen gesleept
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgum eten, en water drinken, suc6!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd je handen bezig! Doe iets met een touwtje, brei, haak, punnik, wat dan ook. Mijn ervaring is dat zodra je 'even gaat zitten' de sigaret tevoorschijn komt. Sloof jezelf uit tot je doodmoe in je bedje rolt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon koffie gaan drinken en rustig aan doen en iets leuks doen waardoor je niet aan roken denkt sterkete ermee!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de hele dag hard aan het werk bent dan heb je veel minder de behoefte om te roken, je zou zelfs een hele werkdag zonder kunnen.. Blijf bezig en in de moeilijke situaties drink een glaasje water en je bent er weer +-15 minuten vanaf. een lolly vond ik ook wel goed om te doen. en raar maar waar ook een half nicotinelletje met een andere hele kauwgom is ook goed te doen heb je tenminste niet zo'n droge vernauwde strot door die kauwgom..

Heel veel succes.