zijn te veel appels slecht voor je?

ik heb gehoord dat als je teveel appels eet dat dat slecht voor je is,
omdat er een giftig stofje inzit.
als je ongeveer 5 appels per dag eet, is dat ook slecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Er zit cyanide in de pitjes van appels, maar je moet wel heel veel pitjes eten (waarom zou je) voordat het gevaarlijk wordt.

Veel appels eten kan wel gevaarlijk zijn voor de maag en de tanden, vanwege het zuurgehalte. Maar vijf appels kan echt geen kwaad.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het blauwzuur in appelpitjes is in hoge doses giftig. Ik heb ooit ergens gelezen dat je 60 pitjes tegelijk zou moeten eten om er serieus last mee te krijgen. Dat zou willen zeggen dat je 15 appels !met klokhuis en al! op moet eten om het loodje te leggen. Volgens mij past dat niet in je maag, dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten het genoemde "gevaar" van de pitjes, zijn appels ook nog eens erg zuur.
Als je veel appels eet kan hierdoor je tandglazuur beschadigd raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overal waar 'te'voor staat is niet goed.
5 appels per dag doe dat drie dagen maximaal
als een reinigingskuurtje
en ga dan weer 'gewoon' eten.

Toegevoegd na 29 seconden:
met regelmatig een appeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de andere kant: appels bevatten veel natuurlijke suikers en koolhydraten, en in verhouding maar heel weinig vitamine C. Je kunt beter een paar kiwi's of sinaasappels eten als je gezond wilt doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zit heeel veel suikers in!