Kan je een kant en klaar magnetron maaltijd opwarmen zonder verpakking ?

Normaal moet je er gaatjes in prikken en dan opwarmen, maar omdat ik net ziek ben geweest, wil ik de helft opwarmen op een bord en de andere helft pas morgen.. mijn vraag is of dat kan zonder dat ik nog zieker word zeg maar..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

natuurlijk kan dat, tenzij de houdbaarheid van het geheel vandaag afloopt (en dan denk ik nog niet dat je er ziek van wordt als je het in de koelkast bewaart tot morgen).

Gewoon een deel in een bord scheppen en opwarmen en de rest afdekken en in de koelkast bewaren
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er waren meerdere antwoorden goed, maar ik moest er toch eentje kiezen ;) Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Het MOET zonder verpakking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem.
Haal eruit wat je nodig hebt.
Doe de rest weer in de koelkast,voor morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan makkelijk in een magnetronschaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet ook vaak maar halve porties. Ik maak dan gewoon de verpakking open en doe de helft op een bord, wat afgedekt in de magnetron gaat. de rest gaat in een bakje in de koelkast. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar dek je het mee af ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET met aluminiumfolie. Je kunt plastic folie eromheen vouwen, op een diep bord kun je een deksel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal je er waarschijnlijk wel gaatjes in moeten prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor de tip!
Ja hoor dat kan, leg wel iets over het bord als je het opwarmt, anders heb je kans dat het wat uitdroogt, is niet schadelijk maar ook niet lekker
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan ik over het bord heen leggen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt de helft van vandaag ook in een plastic bakje met passend deksel doen en daarna op je bord.
anneliez
13 jaar geleden
je kunt er plasticfolie over doen (niet te strak er op, gewoon los, of een magnetronbestendige deksel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay, dank jullie wel voor de reactie!
Dat kan je prima opwarmen in de magnetron.
Doe het eten in een magnetronbestendig bakje en doe er plastic folie overheen met een paar gaatjes erin.
Zorg wel dat het plastic niet in aanraking komt met het eten, want dat is (op de lange duur) niet erg gezond...