waarom zit er altijd een klein gaatje in de lolly stok?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt in een hol stokje. Er zijn ook dichte lollystokjes.
Met het gaatje bedoel je dan het gaatje in de zijkant van het stokje en niet van boven naar beneden (wat het hol maakt)?

Antwoorden (5)

Dat scheelt materiaal en is dus goedkoper te fabriceren.
Niet altijd, trouwens. Ik heb lollies gehad zonder gaatje in 't stokje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De veronderstelling in de vraag klopt dus gewoon niet. +1
Niet altijd hoor, ik ken lollies die dat niet hebben, maar; meestal idd wel. De stokjes waar geen gaatje in zit zijn meestal niet van plastic maar van hard papier/kartonachtig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de fabricage van lollies wordt de nog warme siroop om de lolly geperst. Het kleine gaatje bovenin het stokje zorgt er voor dat de siroop zich beter hecht aan het stokje zodat het stokje er niet makkelijk vanaf glijdt.

Toegevoegd op 19-06-2009 15:23:12
(ik bedoel dus 'om het stokje' geperst)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden dat er een gaatje aan de onderkant van een lollystokje zit, heeft alles te maken met het productieproces. Niet alle stokjes hebben een gaatje.

Ik was al aan het antwoorden dat het vast met het productieproces te maken heeft en kwam toen deze link nog tegen. Wellicht interessant voor aanvullende info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de lolly blijft beter aan het stokje zitten en ze kunnen zo beter de luchtbellen er uitzuigen met een speciale machine.