Waarom zijn geribbelde chips goedkoper dan de normale?

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou namelijk verwachten dat geribbelde chips duurder zijn omdat daar meer werk in zit, ze moeten namelijk nog geribbeld worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af of je verschillende merken met elkaar vergelijkt, want als je zo'n vergelijk wilt maken, moet je wel van een zelfde merk en zelfde hoeveelheid vergelijken, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je gelijk in. Het vreemde aan dit alles is dat het bij elk merk zo is, de geribbelde chips zijn goedkoper dan de 'normale'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een andere inhoud per verpakking? En zoals pieda al zegt het zijn gewoon verschillende mesjes, dus zoveel meerwerk is het niet

Antwoorden (2)

Er is niet meer werk aan, ze worden gewoon met een "geribbeld" mes gesneden, i.p.v. met een "recht" of "gewoon" mes. Het snijden gebeurt sowieso op industriële schaal, dus de kans dat er al dan niet meer werk in zit is wel héél klein.

De ribbeltjes zorgen voor een groter bakoppervlakte, voor (al dan niet) dezelfde dikte, dus zijn ze sneller gebakken. Wellicht zorgt dit voor de goedkopere prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard snap ik dat ze op industriële schaal geribbeld worden maar daar zijn ook machines voor nodig. Dan erbij, gewone chips zijn dunner. En ze worden niet met een mes gesneden maar ze worden in die vorm geperst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elke vorm van "gewone" chips wordt geperst. Er zijn soorten die gesneden worden, en de andere worden inderdaad uit een soort van aardappelpuree geperst, zoals bijvoorbeeld Pringles of Grills.
Die gewone chipjes gaan tegen elkaar aan liggen (bijv. Net zoals pringels) met die gerribelde gaat dat moeileijker want dan moeten ze precies hetzelfde gerribelde zijn dus gaan er minder chipjes in zon bak maar pijkt het evenveel