Waarom is een pot appelmoes van c1000 basis precies 720 gram?

De potten appelmoes van c1000 basis zijn precies 720 gram. Hier zou toch een reden achter moeten zitten...
Help me out!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Een liter appelmoes weegt waarschijnlijk precies 720 gram. Telkens wanneer je een standaard literpot met appelmoes vult, kom je op 720 gram uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een gokje? +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en nog fout, ook! Doe eens minnen allemaal, want hij klopt niet! Giweda en dewetenschapper hebben gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord was ook min of meer op gevoel hoor en die van jou vond ik ook goed uitgedacht.
De reden zal zijn dat ze hebben gekeken wat ca. een portie is en dat zullen ze voor een x aantal personen in een potje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warchijnlijk is de pot alleen 120 gram dus je hebt eigenlijk maar 600 gram appelmoes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een liter appelmoes is in elk geval geen 720 gram, het zal rond 1 liter zijn omdat de dichtheid in de buurt van water is (1 kg/liter). De potten worden afgevuld op basis van gewicht met een bepaalde marge, niet op volume. Waarom de pot nu 720 gram zit is gewoon zo, er kan niet meer in en er mag niet teveel in omdat er dan besmetting mogelijk is met schimmels of bacterien. Het zal wel een standaard glas zijn, kijk maar in de winkel voor meer glazen potten met dezelfde vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de meeste potten met groente, rode bieten, snijbonen ook 720 ml zijn, en daarom appelmoes ook.

google maar op "pot 720 ml"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een mailtje naar de klantenservice van de C1000 of een andere appelmoes-boer lijkt mij het handigste.