Dronken van bierthee? Lees verder aub

Ik heb wel eens thee geprobeert te maken van bier door mijn bier in de theepot te laten koken.... Wat suiker erbij en klaar. Dit vond ik persoonlijk niet lekker. Later heb ik het zelfde gedaN met een theezakje in de bierthee zegmaar maar was ook geen succes (niet lekker vind ik persoonlijk) en ik werd er volgensmij ook niet dronken van klopt dat? Ps ook niet na veel bierthee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
Als je bier gaat koken, verdampt de alcohol.

Antwoorden (3)

Lekkerder is om de opgedraagde blaadjes uit het zakje te halen en in te rollen en dan oproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het gewoon nooit proberen ook,lijkt me echt goor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol verdampt bij een temperatuur van 70°C, terwijl water pas kookt bij 100°C (onder normale omstandigheden)
Dit betekent dat een groot deel van de alcohol al uit je bier is verdampt tijdens het koken. Jammer he?
Mocht je het experiment nog een keer willen doen, dan kun je dit voorkomen, door het bier te koken in een pan met een deksel. De alcohol die verdampt, condenseert tegen het deksel, en druppelt terug in het bier. Laat het deksel op de pan tot het bier/de thee de gewenste drinktemperatuur heeft bereikt, en wanneer je het deksel erafhaalt, de condensdruppels terug in het bier laten vallen, door hem even verticaal boven de pan te houden.
Zo werkt het ook bij glühwein.