ik moet afvallen maar ik vind dat snoep zo lekker ben 11 en weeg 40 wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Kimath
13 jaar geleden
je bent 11 en je hebt ook kinderen? Eerdere vraag van je: http://www.goeievraag.nl/vraag/dagje-kids-utrecht.127293
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weegschaal weggooien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier eens wat je per dag "moet" eten om gezond te blijven en goed te groeien: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VAN WIE moet je afvallen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40 kilo is toch prima voor een kind van 11...?

Antwoorden (5)

meer sporten en gezonder eten , moeilijker als dat is het niet , en als je echt niet zonder snoep kan kan je bijvoorbeeld 1 dag in de week houden , bijvoorbeeld vrijdag dat je dan wel snoep mag eten als beloning
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 11 jaar bent, mag je helemaal niet afvallen. Zeker met het gewicht van jou. Je bent nog in de groei en als je probeert af te vallen, kan dat je groei beïnvloeden.

Wat je wel kunt doen, is allerlei slechte voeding vervangen door gezonde voeding. Als je erg van snoep houdt, dan ben je misschien wel verslaafd aan suiker.
Eet dan i.p.v. een snoepje een vrucht die je lekker vindt. B.v. gedroogde dadels, vijgen, noten met cranberries, bananen enz. Dit zijn allemaal zoet smakende producten, maar maken je niet dik en zijn niet zo slecht als suiker.

Verder moet je als 11 jarige natuurlijk veel bewegen. Ga, als je nog niet sport, bij een sportclub. Voetbal of handbal is erg leuk op die leeftijd en het is goed voor je conditie, je lijn en het is leuk om met anderen te sporten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suikervrije snoepjes als je er echt perse een wil hebben maar beter is het natuurlijk om helemaal geen snoep te nemen.als je een poosje geen snoep meer eet dan wordt de behoefte aan suiker ook minder en als je het lastig hebt kun je snoep proberen te vervangen door lekker fruit.daar zit ook suiker in maar natuurlijke suikers. dit is gezonder en beter voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40 kg is heel normaal voor iemand van 11, dus jij hoeft helemaal niet af te vallen! Dat is heel erg ongezond als je in de groei bent.

Als je genoeg gezond eten binnenkrijgt, dus genoeg boterhammen, fruit en groenten bijvoorbeeld dan is je behoefte aan veel snoep ook minder groot. Dus als je echt honger hebt, eet dan eerst iets gezonds. Er is helemaal niks mis met lekker snoepen af en toe, maar snoep is bedoeld als extraatje en niet om je honger mee te stillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.bcselecta.nl/swf/bmi.swf

Vul maar eens in. Je leeftijd, j/m.
Dan denk ik dat je in de groene zone zit en dat is gezond.

Dat snoepen, dat is vaak gewoonte. Verander dat in iets minder zoets. Beter voor je lichaam, je tanden.
Snoeptomaatjes, suikervrije kauwgom.
Zul je zien dat dat ook lekker is.

Blijf wel voldoende en goed eten hoor! Je lichaam heeft het nodig. In de puberteit die nu voor jou gat beginnen maak je een groeispurt en dan heb je echt bouwstoffen nodig = goed eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, alleen zou ik suikervrije kauwgompjes niet aanbevelen in verband met de aspartaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeee, geen dozen vol...een paar kauwgommetjes op een dag. Even iets te kauwen hebben. Want dat mis je gewoon als je ineens alle snoep laat staan.