Als ik groenten heb ontdooid hoe lang kan ik die daarna nog gebruiken als zij gewoon bij kamertemperatuur blijven

Heb een diepvries doos erwten gekocht en die daarna laten liggen in de koffer van de wagen. Twee dagen daarna ontdekt; kunnen die nog gebruikt worden zonder gevaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

als je auto buiten stond, hebben ze koud genoeg gelegen.
ik denk dat je ze dan vandaag nog gerust kan eten.

echter je hebt het over kamertemperatuur?
in dat geval kan je ze beter weggooien.

ook als je auto in die dagen een paar keer is verwarmd, zou ik ze niet meer gebruiken.
sorry voor het wat warrige antwoord, maar het was me niet helemaal duidelijk bij welke temperatuur je ze nu precies bewaard hebt :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schijnt overeen te stemmen met de waarheid. Zij lagen op kamertemperatuur in een verwarmde garage. Hebben pak opengedaan en het stonk vreselijk.
Ook anderen dank voor antwoord, het laatste was ook zeer goed.

Andere antwoorden (4)

Als het goed is staat dat op de verpakking, na opening/ontdooien nog...... dagen houdbaar mist gekoeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de verpakking, misschien staat er wel op dat je ze op kamertemperatuur moet bewaren! Je kunt ze nog wel gewoon eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de huidige buitentemperatuur lijkt me dat geen al te groot probleem. Je hebt ze diepgevroren gekocht en daarna in een koude auto laten liggen. De laatste twee dagen was de temperatuur in de kofferbak zeker geen kamertemperatuur.
Gewoon vandaag nog te gebruiken, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de erwten kan je nog gebruiken
afgelopen dagen is in ieder geval 's nachts de temperatuur beneden vriespunt geweest. als je auto niet in een verwarmde garage heeft gestaan is het dus nog goed.

erwten kan je namelijk enkele dagen goed houden in een koelkast (rond de 7 graden bij de meesten)

als ze pootjes hebben of ineens een pruikje zou ik het er niet op wagen, maar die kans is heeeel erg klein!

op de vraag 'Als ik groenten heb ontdooid hoe lang kan ik die daarna nog gebruiken als zij gewoon bij kamertemperatuur blijven" kan er geen duidelijk aantwoord gegeven worden.

- welke soort groente is het?
- in welke toestand zijn ze ingevroren? (rauw, geblancheerd, gekookt)
- wat wil je met de groente doen als het ontdooit is (opwarmen, als koud gerecht, koken, roerbakken)

aan de hand van deze info kan je meer feiten hierover opzoeken op het internet.

eet smakelijk!!!