De mango cutter, zag 'm laatst liggen in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt is handig apparaatje, wij gebruiken het ook

Andere antwoorden (6)

Pit negeren en dus niet opeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snijd in de lengte (aan beide kanten van de pit) op ongeveer 1 cm van de pit de mango in drieën.

Eet het vruchtvlees rond de pit op, anders gooi je te veel vruchtvlees weg en dat is zonde.

Snijd kruislings een patroon in het vruchtvlees, maar snijd niet door de schil

Duw zachtjes tegen de schil, zodat de gesneden kant omhoog komt en dan pel je zo de stukjes mango van de schil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met scherp aardappelschilmesje schillen, en om de pit afkluiven, of afsnijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg hem plat op een plankje.
Neem een lang mes en snij zijwaarts vlak over de pit (je kan de lijn volgen)
Draai hem om, leg hem op de pit, en doe hetzelfde met de andere kant.
De twee helften kan je nu eenvoudig schillen en verder verwerken.
De randen van de pit kan je nog even lekker afkluiven.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele rijpe mango in de schil helemaal tot pulp kneden,
een kapje eraf snijden en de mango uitzuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guust, je kunt je beter bezighouden met straalkachels onder paraplu's. En een mango-snijder kopen voor €1,00... :-)