Hangt er vanaf wat je tot 'smaak' rekent. Er zijn geen smaken als in iets wat we zouden kunnen proeven wat we nog nooit geproeft hebben. Ten minste, qua hoofdsmaken. Het kan natuurlijk best zijn dat er een bepaalde vrucht of bereidingswijze of wat dan ook is wat mensen nog nooit geprobeerd hebben.
Ook van hoofdsmaken/smaakgroepen kan het best zijn dat er andere bestaan, maar dan zullen we hem waarschijnlijk ook nooit kennen omdat ons smaakzintuig dit niet waar kan nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Die kans is altijd aanwezig maar ik betwijfel het wel. Aangezien we al heel lang op deze wereld rondlopen en ons lichaam niet echt verandert qua smaakpupillen of samenstelling ervan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn wel degelijk smaken die wij nog niet kennen, ik ken bijvoorbeeld geen smaken uit de zimbabwaanse keuken,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
smaken onderscheiden we in de catagorien

zoet
zout
bitter
zuur
umami

dit zijn de hoofdsmaken die je kunt proeven met je tong het ene is wat zoeter dan de andere maar dit zijn de hoofdcatagorien er zullen heus nog wel andere mengelingen van smaak voorkomen maar geen andere hoofdcatagorie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
100% zeker weten JA, aangezien we nog lang niet alles van de wereld hebben ontdekt, en er enkele maanden geleden nog een 10tal plantsoorten zijn ontdekt. deze smaken vast en zeker anders dan andere plantsoorten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meg de volgende producten en je hebt een smaak die je nog niet kent:
- 1 glas cola.
- lepel sambal
- snufje zout.
- lepel joppie saus.
- 1 glas water
- 1 ml benzine
- 1 druppel olie

weet zeker dat je dit nog nooit op hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is nog van alles dat we niet kennen, gelukkig. Daar zullen smaken ook bij horen. Niet alleen is de eigen aarde nog lang niet geheel ontdekt, er is buiten de aarde nog heel veel meer, alleen niet eenvoudig binnen ons bereik.

De vraag is natuurlijk eigenlijk of we de niet ontdekte smaak ooit kunnen proeven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ontdekking van de smaak unami wijst er op dat er mogelijk smaken zijn die wij nog niet hebben ontdekt. Althans we hebben ze wel ontdekt maar we hebben ze geen naam gegeven of beschreven.