Val je sneller af als je veel witte bonen in tomatensaus eet ipv bijvoorbeeld aardappels of rijst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.4K

Het beste antwoord

Peulvruchten zijn vleesvervangers, wat betreft de eiwitten die erin zitten, en ze geven koolhydraten.
Maar de tomatensaus geeft vooral suiker en zout...
Dus beter de peulvruchten met verse tomaten, uien, knoflook, paprika ed. en kruiden maken, dan in kant-en-klaar-sausjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

NEE!!! Om aftevallen moet je juist gezond en gevarieerd eten, en op de normale tijden dus je kan wel eens bonen eten maar niet alleenmaar en niet te veel vet enzo en als je tussen door honger hebt gewoon een stuk fruit op een klein beetje salade met geen of weinig sla saus of een broodje maar niet te vaak tussendoor eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm, naar mijn ervaring kun je het beste rijst of aardappelen eten in plaats van bonen.

Minste calorieën
Ik weet dat rijst vrijwel geen voedingswaarde heeft, dus geen vet geen vitamine geen niks eigenlijk.

Gemiddeld calorieën
En aardappelen zijn daarin tegen wel vetter en vitaminerijker.

Veel calorieën
Bonen hebben wel een hogere calorie waarde, heb ik me laten vertellen door mijn fitnesstrainer. Hoe en waarom weet ik niet.

Maar eigenlijk zolang je alles met mate en afwisseling eet dan is het goed. Ook doet een half uurtje wandelen een wonder. Heb zelfde eetpatroon, wandel nu alleen een half uurtje per dag en ben zomaar 4 kilo kwijt in 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Miljarden Chinezen eten al tienduizenden jaren elke dag rijst en nu gaan ze daarmee stoppen, want Xepos heeft ze verteld dat het geen voedingswaarde heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvervliesrijst is behoorlijk gezond, beter dan witte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Itis, ik zeg toch ook niet dat ze moeten met rijst eten?
Waar staat het dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien haal je een paar dingen door elkaar..
-Rijst heeft wel een voedingswaarde,
-Aardappelen bevatten geen (of nauwelijks) vet,
-De meeste bonen bevatten weinig calorieen.
In principe zoek je in een goede richting, alleen je idee klopt niet echt.
Als je wilt afvallen kan je dat doen door koolhydraten -zoals aardappelen, rijst en pasta- achterwege te laten, of er drastisch minder van in te nemen.
Een goede vervanger van de koolhydraten bij de maaltijd zijn bonen, omdat deze goed vullen door hun hoge eiwitgehalte en daarnaast ook nog erg voedzaam zijn.
Maar in de tomatensaus waar door jou genoemde witte bonen vaak in verkeren, zit over het algemeen heel veel suiker. En je hoeft geen voedingsspecialist te zijn om te weten dat het consumeren van suiker niet bijdraagt aan een slanke lijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je veel eet val je nooit af.
Zowel rijst, aardappelen als bonen bestaan hoofdzakelijk uit koolhydraten (zetmeel). Je kunt dus veel beter gevarieerd een paar scheppen minder eten dan je op één gerecht focussen.
Utrecht
13 jaar geleden
Over het algemeen is het aan te raden om juist niet al te veel koolhydraten te eten als je wilt afvallen maar uiteindelijk gaat het altijd om het totaal aantal ingenomen calorieën ten opzichte van de hoeveelheid die je verbrandt.

Als je koolhydraten eet, doe het dan goed en probeer ze in een volwaardige vorm op je bord te deponeren. in peulvruchten zit veel zetmeel maar ze bevatten ook eiwitten. Tomatensaus is doorgaans met wat tomatenpuree rood gekleurde suikerstroop. Zeker niet doen als je wilt afvallen. Kies verder zilvervliesrijst en volkorenpasta in plaats van de witte varianten. Daar krijg je essentiële sporenelementen en vitamines mee binnen die de insuline/glucosehuishouding in evenwicht helpen te houden.