wat is bombage in appelmoes? wat voor soort bederf is het?

nog een vraag die nogal onduidelijk is, ik heb gelezen dat bombage vaak alleen bij blik voorkomt, maar dit is een appelmoes product in een glazen pot, waarom onstaat er dan bombage als het appelmoes zonder problemen in aanraking mag komen met de glas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

De inhoud van een blik en van een pot kan bederven, waardoor een deksel/blik bol kan gaan staan.
Dat is niet voorbehouden aan blik alleen.