Waarvoor dient dat gat aan de zijkant van een lollystok?

Er zitten (bijna) altijd 2 gaten aan de bovenkant aan een lollystok, een rondje aan de bovenkant en en gat aan de zijkant van de lollystok, waarvoor dient dat gat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om de lolly beter aan het stokje te laten zitten. Anders zou de lolly wanneer je lekker aan het zuigen bent, plotseling los kunnen schieten, je keel in, en dat willen we natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan blijft de lolly (het bolletje) beter zitten. Door het gat heen hecht het snoep aan elkaar zodat de bol er niet vanaf kan glijden.