Hoe warm je oliebollen het beste op?

Op oudejaarsdag heb ik een paar zakken oliebollen gekocht. Nu heb ik nog een paar oliebollen over en die wil ik graag vandaag opeten. Wel warm natuurlijk. Hoe warm je ze het beste op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

30 seconden per stuk in de magnetron als je veel haast (of trek ;) ) hebt, maar de oliebollen worden er erg slap van.

Beter is om de oven voor te verwarmen op 180 graden en de oliebollen er een minuut of 10 in leggen. Daarna is het buitenste laagje weer knapperig en de binnenkant lekker warm.

Eetse!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

20 seconden in de magnetron, of even in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pan met water koken daar een bord/schaal met oliebollen. Smakelijk.
Anders in de oven, magnetron maakt de oliebollen slap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om op te warmen verwarm je eerst de oven voor op 150 graden C en leg je de oliebollen daar dan in gedurende een minuut of 5-7.
Om ze daarna warm te houden is au bain-marie de beste manier,dus in een schaal boven een pan water dat je tegen het kookpunt aan moet houden,zorg dat de onderkant van de schaal het water niet raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oven goed warm (180 graden C.hete lucht, bij gas/elektra nog warmer )) voorverwarmen, de bolletjes erin en een paar minuten erin zetten.Binnen hooguit 5 min. zijn ze al warm genoeg.
amc
13 jaar geleden
In een voorverwarmde oven van 200°C, ongeveer 15 minuten. Magnetron 20 sec. bij 850 Watt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 minuut in de magnetron met een kopje koud water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als je ze warm maakt worden ze altijd een beetje slap.
Vind ik niet zo heel erg lekker.
Dan eet ik ze maar koud.
Het lekkerste is gewoon als ze net gemaakt zijn zijn ze nog knapperig.
Maar je kan ze in de magnetron doen.
Maar dan worden ze slap.
Laatst is er een oliebol ontploft in een magnetron.
Stond in de telegraaf.
Maar dat is een hele kleine kans hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig misschien in de oven of magnetron, maar als je nog een ouderwetse kachel hebt, dan zet je gewoon een schaaltje met oliebollen op de kachel. Kun je er elke keer eentje pakken! Lekker warm, heerlijk.