Banaan, citroen, grapefruit..

Toegevoegd na 2 minuten:
appels, abrikozen, peren, saffraan, honingmeloen..

Je hebt ook gele kiwi's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste MissBloom,
Saffraan geeft wel de kleur geel tot oranje aan het eten, maar zij is uiterlijk niet geel gekleurd. De geel deel van de Crocus Sativus bloem heeft zelfs geen culinaire waarde als kruid, alleen maar losse gewicht. Ter jullie info.
gr,
http://www.saffraanrecepten.nl/index.php?icerik=1
http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruid-spec/safraan.htm
Amadea
13 jaar geleden
@cjozer: Wat heeft saffraan met dit antwoord op een vraag over vruchten te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is mijn reactie niet goed leesbaar? Saffraan, het kruid, is uiterlijk NIET geel gekleurd, maar rood. De bloem is ook niet uiterlijk geel gekleurd, maar paars. Fotos van de Saffraan bloem zijn overal op internet te vinden. Geel deel van saffraandraadjes wijst aan een van de twee mogelijkheden;
1) style van de stampers
2) of de meeldraden
beide zonder culinaire waarde als kruid, omdat geen van de beide crocine bevat. Wanneer u verdere vragen heeft, ik hoor het graag.
H3nekgp4
een jaar geleden
Saffraan is niet geel maar rood!!!
Gele appels zoals de Golden Delicious

abrikozen

grapefruit

banaan

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoel je trouwens alleen de buitenkant geel of ook de binnenkant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo ik ken je niet maar ik hel je wel evventjes:
Abrikozen
Appel
banaan
honing meloen
grapefruit
xxxxxxxxxxxxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Banaan
- Honingmeloen
- Gele fruitframbozen
- Citroen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paprika, awarra, papaya.
13 jaar geleden
annanas, sterfruit
anneliez
13 jaar geleden
Naast de hierboven al eerder genoemde veelvoorkomende vruchten als Banaan, Citroen, Meloen, grapefruit (pruimen en peren kunnen ook geel zijn) e.d. heb ik hieronder nog enkele exootjes die ook geel zijn:
Kiwano
Loquat
Maracuja
Geel drakenfruit (je hebt ze ook in het roze, die komen vaker voor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit lijstje mag de Abiu natuurlijk niet ontbreken! Hier op de foto een exemplaar waaraan een Koolmeesje zich te goed doet.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vruchten zijn ook geel.

Baby ananas
Kleine ananas afkomstig uit Afrika met zeer sappig vruchtvlees: aromatischer dan gewone ananas.

Kaki-Scharron
Donkergele, vrucht, gevuld met zacht vlees. De rijpe vruchten zijn zeer zoet. Enkel de Scharron variëteit kan onrijp gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nisperos of mispels.

Toegevoegd na 3 minuten:
lijkt een beetje op een abrikoos, is meer bitter.
schijnt ook dat 'mispel' en foutieve benaming is,
en onder de naam Loquat voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je komt wat tegen als je googelt:
gele passievrucht (passiflora)
gele herfstframbozen (Rubus idaeus)
(www.houtwal.be).
Dan is er nog de gele tomaat, officieel een vrucht, maar culinair gezien groente (bron: wikipedia).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kumquats, nashipeer en zelfs de gele paprika is een vrucht.
Ook de kruisbes is lichtgeel en de bekende rode besjes bestaan er ook in het geel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verse dadels, zijn heel erg mooi geel van kleur, gedroogd zijn ze bruin..

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ze bij een Turkse groenteboer kopen.