Wat kan er met een staafmixer?

Heb een staafmixer gekregen, maar weet niet wat ik ermee moet.. Als het de bedoeling is dat ik er fruit mee pureer heb ik er niks aan want dat doe ik nooit.

14 jaar geleden
11.7K

Het beste antwoord

ow van alles waar maar klontje in zitten eruit halen, eieren mixen voor een omelet, poedersuiker van suiker maken, noten fijnhakken, paneermeel van droge oude boterhammen maken, inderdaad slagroom kloppen, haagse bluf maken, melk opkloppen etc....

Toegevoegd op 03-06-2009 23:43:42
Spinazie a la creme, spinazie koken grof afgieten, stafmixer erin, dan room erdoor roeren

Toegevoegd op 03-06-2009 23:44:03
staafmixer natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt er niet alleen fruit mee pureren. Als de staafmixer van metaal is kan het ook hete soep pureren. Ik maak er ook beslag mee voor de pannenkoeken.

Toegevoegd op 02-06-2009 22:06:42
NB. Ee staafmixer werkt dus wel het beste in vloestof om te homogeniseren en de vaste deeltjes in de vloeistof te pureren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld soep maken, maar ook mayonaise.
En ik pureer er fruit mee voor in de ijsmachine.
Om eerlijk te zijn gebruik ik het ding niet zo heel vaak, maar het is wel handig om er eentje te hebben als je het eens nodig hebt.

Heb je er geen receptenboekje bijgekregen? Vaak zit er bij zo'n apparaat een klein boekje, met een aantal ideeën.

Je kunt er zeker geen aardappelpuree mee maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor Mayonaise heb je volgens mij een blender nodig. Dat is een omgekeerde staafmixer in een glazen kom ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mayonaise werkt prima met een staafmixer, heb ik zelf ook een paar keer gedaan. Geweldig, ik hoefde niet eens ingredienten langzaam toe te voegen, gewoon alles in één smalle maatbeker, en staafmixeren maar!
Ik heb zelf ook een staafmixer en ik vind 'm echt handig. Eigenlijk is het een keukenmachine in miniformaat. Een staafmixer kan veel: kloppen, mengen, roeren, vermalen, mixen, pureren, hakken, snijden, het crushen van ijsklontjes. Dus je hoeft er zeker niet alleen fruit mee te pureren.

Ik zou 'm eens uitproberen en kijken wat de talloze mogelijkheden zijn, voordat je 'm misschien weer weggeeft aan iemand anders :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook prima om heel snel slagroom te kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zelf babyvoer wilt maken, ipv van die veel te dure potjes vol met zooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelle soep :Je kookt diversen groenten in heel weinig water 8minuten En dan de staafmixer erin Klaar