De vroegere kauwgom werd van Arabisch gom gemaakt.
Het is een harsachtige vloeistof die van de Acaciaboom afkomstig is.

Tegenwoordig wordt kauwgom gemaakt van Polysacharide. Dat zijn koolhydraten die zijn opgebouwd uit een groot aantal monosacharide-eenheden. De biopolymeren kunnen zowel lineair als vertakt zijn, en bestaan uit allemaal dezelfde monomeren als uit verschillende monomeren.

Polysachariden zijn onoplosbaar in water en hebben geen zoete smaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
is een soort snoep waarop slechts gekauwd wordt en dat niet bedoeld is om te worden ingeslikt. Kauwgom wordt gemaakt op basis van gom, natuurlijke en kunstmatige smaak- en zoetstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kauwgom.. maar dan verkeerd gespeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
crap! Ik wou hetzelfde zeggen.... :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha was je voor:)
Kauwgom is snoep wat bedoeld is om op te kauwen en niet om in te slikken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het bestaat uit een gombasis, aangevuld met suiker of zoetstoffen en smaakstoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een woord, dat bij van Dale onbekend is.