Waarom kunnen (de meeste) mensen niet tegen smakken???

Ik kan zelf absoluut niet tegen smakken! Maar het is niet omdat ik het vies vind,, want als iemand het expres doet, dan kan ik er opeens wel tegen!! En volgens mij vond ik smakken eerst niet irritant, maar sinds vele jaren opeens wel (vanaf mijn 9de denk ik) ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Misschien omdat het niet om aan te horen is. het is een irritant geluid en wanneer je er op gaat letten is het helemaal een verschrikking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

behalve dat het een goor geluid is is het asociaal gedrag.
dat strookt in mensen hun hersens niet hem het gedrag wat de smakker vertoont.

:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jeanneque;

Niet smakken is gedrag dat ons allemaal is aangeleerd en wat we in de loop der jaren als de norm zijn gaan zien. In andere culturen geldt het juist als een teken van beleefdheid als je aan tafel gulzig zit te schrokken en te smakken. Dit schijnt in China als een compliment aan kok en gastheer te worden opgevat en een flinke boer na afloop schijnt ook zeer op prijs te worden gesteld. Aan tafel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen het opvatten als asociaal gedrag. En asociale mensen zijn niet zo geliefd. Toen je jonger was, wist je niet dat het asociaal was en kon je er tegen. Als smakken als superbeleefd werd ervaren dan kon je er ook tegen, zoals in sommige andere culturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan iemand serieus wel wurgen als ze smakken. Ik vind het zo vreselijk irritant. Ik heb gehoord dat het in China juist een teken is van beleefdheid (vage mensen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze als ze jouw horen smakken aan iets lekkers moeten denken... En daar willen ze nu door jouw gesmak echt niet aan herinnerd worden, daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwestie van waar we mee grootgebracht zijn en dus normaal vinden denk ik.

Ik vind het zelf ook onsmakelijk, helemaal als ik erbij zie hoe het eten in de mond langzaam opgekauwd wordt. Dan heb ik al gegeten en gedronken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK vind het asociaal en irritant... Het kan mijn eetlust gewoon bederven wanneer iemand smakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij vinden het vies in sommige landen is het normaal het is maar waar je vandaan komt .in sommmige culturen is het gewoon dat ze ook met mond open eten dan smaakt het beter ..wij zijn zo opgevoed dat het vies is .