Hoe doen ze dat met zakken chips ?

Als ik een zak chips meeneem naar een berg (skigebied) staat hij helemaal bol (zelfs zo erg dat ik bang ben dat hij knapt)
Als ik hem weer mee terug neem is hij weer gewoon.
Als ik daar in een winkel een zak koop is deze de "normale" vorm.
Ik weet dat het door het drukverschil komt maar....
hoe weten ze dan welke zakken er in frankrijk boven op een berg verkocht worden en welke in het dal ?

(En ja wie neemt er nu een zak weer mee terug maar is een keer gebeurt)

Toegevoegd na 1 dag:
En als die zakken allemaal in een doos zitten en allemaal bol worden ? Dan is de doos te klein !
Ik ben echt benieuwd hoe ze het doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
amigo
13 jaar geleden
goede vraag, datzelfde vraag ik me af voor negerzoenen!!!

Antwoorden (2)

Als je een zak chips mee naar boven neemt en je blijft daar een paar dagen, dan ziet hij er weer normaal uit. Er sijpelt lucht uit de zak. Dit gaat heel langzaam. Het druk verschil word wel opgeheven, maar dit gaat heel traag. Er lekt lucht door het materiaal van de zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste keer lag de zak ruim 2 weken boven op de berg in ons appartement toen stond hij nog erg bol. Dus zo snel gaat dat niet.
Hoe hoger je gaat des te ijler de lucht. Dus op een gegeven moment is de luchtdruk in de zak hoger dan erbuiten. Dan gaat hij bol staan.