Kan ik sauzen invriezen?

Ik heb een saus gemaakt, aangemaakt met water en wil deze bewaren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (7)

Ja, dat kan!

Eigenlijk kan je bijna alles invriezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als er niet te veel pikant in zit...
de kwaliteit van sauzen die je invriest kunnen ook in kwaliteit afnemen..
beter is het om kleine porties saus te maken...die je in een keer consumeert..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vries regelmatig sauzen in, zelfs die met creme fraiche erdoor.
gaat prima, geen verlies van smaak, maar geen maanden ingevroren houden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kunt sauzen invriezen. Zorg er enkel voor dat je ingrediënten die je gebruikt hebt niet eerst uit de vriezer kwamen, want dan mag je dit niet meer doen. Eénmaal de saus terug uit de vriezer gehaald te hebben mag je deze zeker niet meer invriezen.

Een tip om je gemaakte saus meer dan 1 keer te gebruiken. Maak de saus en giet hem dan in een ijsblokvormpje (geen zakje). Wanneer je dan die saus nodig hebt, kun je het aantal porties makkelijk uithalen en de rest toch nog terug in de diepvries stoppen voor een volgende keer.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan prima hoor, ikzelf vries regelmatig spaghettisaus in, gewoon omdat het me beter uitkomt om in een keer meer tegelijk te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ragu alla Bolognese gaat in porties de vriezer in. Ik vind zelfmaak een stuk lekkerder dan k&k. Een grotere hoeveelheid is nauwelijks meer werk, evenals ontdooien als ik zo'n portie nodig heb. Kwaliteitsverlies merk ik weinig van.