Ik heb al een paar dagen een bittere smaak in mijn mond. Komt dit omdat ik een halve zak pepermuntjes heb gegeten?

Alles wat ik eet, smaakt lichtelijk bitter. Hier heb ik normaal gesproken nooit last van. Afgelopen week heb ik gedachtenloos een halve zak wilhelmina pepermuntjes naar binnen gemikt. Kan het door de 'overdosis' pepermuntjes komen en kan ik er wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Heb je toevallig een paar dagen geleden pijnboompitjes gegeten? De Chinese variant kan een bittere smaak in de mond geven, wat een kleine week kan aanhouden. Zie ook bijvoorbeeld http://www.sochicken.nl/lichaam/bittere_smaak_door_pijnboompitten.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

misschien ben je verkouden dit zorgt er ook meestal voor dat je eten wat bitterder benaderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet die genoemde pijnboompitten zijn ga ik er toch van uit dat je je smaakpapillen hebt overbelast met die pepermunt. Ik kan me er iets bij voorstellen, het is toch een scherpe sterke smaak.

Ik dacht eerst aan experimenteren met veel zoet of zo om een soort balans te herstellen.

Ik denk echter dat het toch slimmer is om het rustig af te wachten anders creeer je mogelijk nog een overbelasting.

Wel goed voor de lijn....
amigo