Is een sigaretje per dag ongezond of gezond.

Toegevoegd na 10 minuten:
als ik een sigaret rook voel ik mij ontspannen en kan ik direct naar de wc gaan , na een gespannen dag taak na het werk .dus geen theoretische vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ik denk het wel.
"Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het roken van één sigaret gemiddeld 28 minuten van je leven kost."

"In tabaksrook zitten meer dan 4000 chemische stoffen, waarvan er zeker 40 kankerverwekkend zijn. De meeste stoffen zijn zeer giftig. Vier extreem giftige stoffen zijn benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Roken is ongezond, dus 1 ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=RjAe5zLVe04&feature=related

Toegevoegd na 1 minuut:
oh nee.
NIET OP DIE LINK KLIKKEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is sowieso ongezond.
Een, twee, vijf, acht, tien, vijftig sigaretten: het is allemaal ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij je er lekker bij voelt is het niet erg. Een sigaretje per dag roken is minder ongezond dan twee keer per dag door de uitlaatgassen van het verkeer heen fietsen of iedere ochtend en avond een half uur in de file staan tussen al die gore bezinedampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in die rook zitten stoffen die er voor zorgen dat je bloed minder goed zuurstof op kan nemen. Met minder zuurstof kunnen je organen minder goed hun werk doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ja = Ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voegt op zich niets toe aan je gezondheid. Maar als het jou helpt te ontspannen, kan dat wel een gunstig effect hebben op jou en je gezondheid.
In de praktijk lukt het vrijwel niemand om het op eentje per dag te houden, dus je vraag is vooral theoretisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet zo moeilijk om een sigaretje per dag te roken hoor! Weet ik uit eigen ervaring. Dus de vraag hoeft niet theoretisch bedoeld te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, maar ik vind dat niet theoretisch , na het werk na een gestreseert dag taak is een sigaretje voor mij voldoende.
Mijn Dokter heeft ooit gezegd dat je een sigaretje per dag niet als echt roken hoeft te zien.Ongezond tja.Met al die vuile stoffen in de lucht.Ik zou zeggen gewoon doen wat je goed lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is sowieso ongezond want je krijgt tabak in je longen naar binnen.
Dus dat wordt teer en als je elke dag een peukje rookt,dan stapelt zich dat op.
En dan worden je longen eigenlijk een soort geasfalteerde snelweg,toch?
groeten. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 maakt echt niet uit hoor.
als je bij wijze van in tokio woont adem je toch ook elke dag uitlaatgassen en andere bende in.
en de lucht is swieso heel vervuild dus wat maakt het uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je maar niet meer gaat roken,denk ik dat het niet zo,n vaart zal lopen,het probleem is dat veel mensen meer gaan roken ,een klein aantal mensen kan dat wel,bij een sigaret, of in mijn geval 1 sigaartje per dag blijven.
13 jaar geleden
Ik denk dat 1 sigaretje geen kwaad kan. Maar gezond is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je maar eens af hoe het komt dat je direct naar de wc kunt...
Gezond is het sowieso niet, maar het grootste probleem is dat het op termijn echt moeilijk is om het bij één te houden. Been there, done that :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stress is heel erg ongezond, als de stress bij jou opgeheven wordt, door het roken van een sigaret, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dat.