Peper, lavas, wijnruit, tijm, oregano, munt, basilicum, selderie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik wist al van typisch mediterrane kruiden zoals tijm en oregano, van knoflook en leurier, en van het gebruik van sommige geïmporteerde Oosterse specerijen zoals peper.

Onderstaande bron noemt nog meer kruiden!

Eigenlijk is het allemaal redelijk gewoontjes, niet veel anders dan je in een hedendaagse Italiaanse keuken aan kruiden zou vinden.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dat is natuurlijk laurier, niet leurier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweeduizend jaar was het aanzienlijk moeilijker, maar vooral kostbaarder om de maaltijd met kruiden te bereiden. Toch slaagden de Romeinen erin kruiden uit Azië, zoals kaneel en kruidnagelen te importeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het belangrijkste kruid, dat de Romeinen in navolging van de Grieken gebruikten, was laser of laserpithium, dat niet alleen in de gastronomie maar ook in de geneeskunde werd toegepast. De Grieken kenden dit kruid onder de naam silphion.