Is de gemiddelde chips van nu gezonder dan 10 jaar geleden?

Neem een zak gewone of paprika chips. Zijn deze verbeterd t.o.v 10 jaar terug? (betere vetten, minder zout, calorien, e.d.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Om nou te zeggen, dat ze gezonder zijn...minder ongezond is een betere uitdrukking. Ennuh, ja, ze zijn minder ongezond, zowel minder vet als minder zout.
13 jaar geleden
Fabrikanten doen hun uiterste best om de uitspraken en ingrediëntenlijsten op hun verpakkingen steeds gezonder te laten lijken.
Maar een enkele uitzondering daargelaten, is het nog steeds dezelfde rotzooi wat er in zit!

Laat je niet voor de gek houden!

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn fabrikanten die suggereren dat het nu gezonder is omdat het in zonnebloemolie gebakken wordt. En de goedgelovige consument denkt dat zonnebloemolie gezond is. Het klinkt immers zo mooi natuurlijk.
Maar de olie die de fabrikant vervolgens gebruikt, heeft weinig meer met zonnebloemen te maken! Ontgeurd en gekleurd met chemische stoffen, is het een wanproduct geworden. En vervolgens wordt daar de chips mee gebakken.

Lekker? Misschien wel.
Gezond? Absoluut niet.
Minder ongezond dan vroeger? Welnee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er minder transvetten gebruikt worden dan vroeger misschien iets minder ongezond maar dan nog slechts marginaal. 't Blijft junkfood. +
ik denk niet dat het nu wel gezond is, maar wel lekker ;)
maar ja het scheelt vast wel iets, maar als je wilt afvallen moet je het nog steeds niet eten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste chips zijn denk ik niet veel veranderd. Sommige chips zouden worden afgebakken in de oven. Die zouden relatief 'gezonder' ofwel minder gezond zijn. De chips waar minder vet in zit, zijn vaak absoluut niet gezonder. Er zit namelijk (meer) suiker in. En suiker is heel slecht voor je lijf. Waar je onverzadigde vetten nog wel nodig hebt voor je lichaam, zo is suiker op geen enkele manier goed voor je.

Ik denk dat het helaas erg tegenvalt.