Is het goed voor je om elke dag cup-a-soup te drinken? En elke dag magnetronmaaltijden te eten?

Ik vroeg me af of het goed voor je is om elke dag één pakje cup-a-soup te drinken, dus 175 mL (4 uur cup-a-soup :P) en of het goed voor je is om elke dag een magnetronmaaltijd te eten, als avondeten? En als je dat zou doen, welke soort magnetronmaaltijd zou dan het beste voor je zijn? Een stoommaaltijd (geen gaatjes in de folie prikken) of eentje waar je gaatjes in het folie moet prikken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (9)

Nee, natuurlijk niet, veel te veel zout en als je effe een beetje werk verzet heb je echt eten wat nog veel lekkerder en voedzamer is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij niet goed, je krijgt w.s. een te eenzijdige voeding binnen.
Vooral melkproducten ga je missen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee cup-a-soup is slecht zit msg in .
magnetron is ook niet goed voor straling .
je kan op you tube kijken naar alles over msg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is allemaal niet goed voor je!

In de cup-a-soup zitten mogelijk schadelijke E nummers verwerkt en ook magnetron stralen zijn niet per definitie gezond.

Over beide stellingen kan verschillend gedacht worden en ik respecteer ieders mening daarover, maar mijn antwoord op je vraag: Nee, naar mijn mening ben je dan niet gezond bezig.

Ik zou me maar eens gaan verdiepen in wat gezond eten nu werkelijk is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Toevoegingen met een E-nummer zijn uitgebreid onderzocht op veiligheid.
Ook veel natuurlijke ingredienten hebben een E-nummer dus deze opmerking is echt te kort door de bocht.
Ook enige achtergrond/bewijs voor de vermeende schadelijkelijkheid van electromagnetische straling ontbreekt en is dus uit de lucht gegrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Utrecht: Droom lekker verder. Natuurlijk zijn die E nummers uitgebreid onderzocht. En weet je wie het grootste deel van die onderzoeken betaald hebben?
Juist: de voedingsmiddelen industrie die belang heeft bij een voor hun gunstig onderzoeksresultaat! Voor achtergronden hierover en over schadelijkheid van magnetronstralen mag je zelf lekker gaan googelen.
En vervolgens uiteraard zelf ook je oordeel over hebben.
Maar ik neem geen woord van mijn antwoord terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Utrecht wel eens gehoord van de codex alimentarius
Is veel te lezen op niburu .
Amadea
13 jaar geleden
Er zit geen enkel E-nummer in cup-a-soup, en dus ook geen E 621. Met een pakje hier voor me liggen kan ik dat met 100% zekerheid melden. Conan, heb jij echt wel eens gekeken naar de ingrediënten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het spul zelf ook in de kast staan en er staan wel degelijk E nummers op de ingrediënten lijst. Wat eventueel wel zou kunnen: Mijn pakje soep ligt hier al maanden in de kast. Misschien hebben ze inmiddels nieuwere varianten op de markt gebracht. Maar kijk eens op de verpakking van jouw pakje. Als er bij de ingredeënten gistextract staat, zit er dus wel E621 in, want dat is hetzelfde. Fabrikanten zijn er meesters in om de waarheid te verdoezelen. Consumenten willen geen soep meer met E 621? Wel, dan geven ze het toch gewoon een andere naam!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ann: neem eens twee heel jonge plantjes, stekjes dus.
Het ene stekje geef je elke dag water dat eerst in de magnetron gekookt heeft en weer afgekoeld is.
Het andere plantje geef je gewoon kraanwater.
Binnen twee weken is het plantje wat water kreeg wat door de magnetron bewerkt is, hartstikke dood. Lijkt me bewijs genoeg dat het niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welkomst bonus voor topman unilever 3,55 miljoen .
Blijf maar lekker in ze geloven .
Nee.
Gewoon elke dag verse groenten,aardappels,of pasta,en wat vlees.
Dan kun je zelf zien wat je binnen krijgt.
En wat kost het nou voor moeite om zelf wat te koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom je niet elke dag een cup a soup kunt drinken.Als jij dat lekker vindt waarom niet.Tegenwoordig heb je ook cup a soup waar minder zout in zit.En je moet goed de etiketten lezen op het pak wat er allemaal inzit.Magnetronmaaltijden elke avond eten
tja dat vindt ik een ander verhaal.Ook hier goed naar het etiket kijke, en ook wat erin zit.En wat voor toevoegingen erin zitten.Er zijn hele volksstammen die elke avond een magnetronmaaltijd eten.Volgens mij maakt het niet zoveel uit met de gaatjes prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, kijk een magnetron werkt dus door microgolfstraling, meestal bij een frequentie van 2,45 GHz door het voedsel heen te leiden. Water dat in het voedsel aanwezig is absorbeert de straling, zodat het omgezet wordt in warmte. Elk watermolecuul is een elektrische dipool, dat wil zeggen dat het ene uiteinde een positieve lading bezit en het andere uiteinde een negatieve lading. Door de elektromagnetische straling wordt het molecuul heen en weer gedraaid, waarbij het zich gelijk richt aan het wisselende elektrisch veld. Deze beweging veroorzaakt de warmte. Sommigen menen dat er resonantie van de watermoleculen optreedt, maar deze resonantie treedt bij veel hogere frequenties op.

Naast water zijn ook de vetmoleculen in het voedsel effectief voor het omzetten van de stralingsenergie in warmte.

De ovenruimte waarin het voedsel bereid wordt moet een kooi van Faraday zijn om ervoor te zorgen dat de straling niet naar de omgeving ontsnapt. Daarom is de glazen deur van de magnetron voorzien van een geleidend metaalrooster om de afscherming door de deur te realiseren. De microgolfstraling, met een golflengte van ongeveer 12 cm kan niet door dat rooster passeren, maar licht, ook een vorm van elektromagnetische straling maar met veel kortere golflengtes, kan dat wel.
Zodra de deur open gaat is er geen micro golven meer.
Het opwarmen van de maaltijd van de vorige dag gaat prima. Ook is het prettig om vlees enz. te ontdooien vlak voor dat je het gebruikt. Dan krijgen de bacterién geen kans om zich te vermenigvuldigen
Bernie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over in hoeverre cup-soup gezond is weet ik niet erg veel. Wel is het zo dat in kant en klaar magnetronmaaltijden heel veel toegevoegde suikers, zouten en andere dingen zitten ( dit om de smaken te behouden en bijvoorbeeld een product langer houdbaar te maken), deze toegevoegde stoffen zijn natuurlijk niet slecht voor een keer of 2 maar als je deze echt elke dag gaat nuttigen kan dat nooit goed zijn voor je lichaam.

Het beste is natuurlijk om gewoon elke dag vers te koken, dan weet je wat je eet en wat er allemaal in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het voornaamste punt waar je tegenaan loopt bij het drinken van cup-a-soup is het zoutgehalte.
een goede richtlijn voor de dagelijkse inname aan zout is 6 gram. wat ongeveer neer komt op minder dan 0.5 gram zout per product.

de magnetronmaaltijden zijn minder gezond dan vers voedsel omdat het voedsel vaak een te hoge temperatuur bereikt. hierdoor komt afbraak van eiwitten, vetten of koolhydraten, verlies van
vitaminen, mineralen en anti-oxidanten vaak voor.

echter alleen de hitte is hier verantwoordelijk voor, de magnetronstraling zelf is niet schadelijk voor voeding